۱۳۱۳ زندانی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی استان قزوین مشغول بکار شدند

مدیربنیاد تعاون زندانیان استان قزوین گفت: ۵۵۱ زندانی در طرح اشتغال کارگاهی، ۵۷۳ زندانی در طرح اشتغال نشسته و همچنین ۱۸۹ نفر از زندانیان واجد شرایط برای اشتغال بکار به کارخانجات سطح استان اعزام شده اند.

مجیدزکی زاده افزود: در سال گذشته ۱۴۱ میلیارد ریال حقوق و دستمزد به زندانیان شاغل پرداخت شد و مبلغ ۴۲میلیارد ریال توسط اداره کل زندان‌ها با معرفی کارآفرینان از محل تبصره ۱۶ جذب شد.

بهرامی افزود: تعدادی از زندانیان دربخش صنعت، تعدادی به صورت نیمه باز در بخش کارخانجات بنیاد تعاون و مابقی نیز به صورت اشتغال کارگاهی در داخل زندان‌ها و یا نشسته در داخل اندرزگاه‌ها مشغول به کار شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مدیرکل زندان‌ها و رئیس هیئت اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان قزوین گفت: در سال جاری با تلاش و همت همکاران بنیاد تعاون زندانیان و حوزه اشتغال اداره کل زندانها، زمینه اشتغال ۱۳۱۳ زندانی فراهم شد.

وی بیان کرد: در سالجاری با حمایت و مساعدت‌های مدیرکل زندان‌ها و مسؤلین قضایی استان و با جذب تسهیلات به مبلغ ۱۴میلیارد ریال از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه، چهارصد مترمربع فضای خوابگاهی و کارگاهی در کارخانجات زندان مرکزی در راستای توسعه اشتغال زندانیان ساخته شده است.

 

مدیرکل زندان‌های استان قزوین گفت: با تلاش‌های بی وقفه و با جذب کارآفرینان و سرمایه گذاری بخش خصوصی، برای توسعه اشتغال در داخل و خارج از زندان اقدامات ویژه‌ای صورت گرفته و در سال جاری بیش از ۱۳۰۰ زندانی مشغول بکار شده اند.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای کلیه زندانیان حائز شرایط کار، از جمله اهداف بنیاد تعاون زندانیان است تصریح کرد: زندانیان در دوران تحمل حبس خود، با فراگیری حرف مختلف شغلی و اشتغال بکار، علاوه بر تأمین مایحتاج مورد نیاز خود در زندان، به معیشت خانواده کمک می‌کنند.

بخوانید:  چگونه قند بدن را بسوزانیم؟

انتهای پیام



منبع

بهرامی یادآورشد: در سال جاری و با جذب کارآفرینان و حمایت دولت مبلغ ۴۲ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه توسط اداره کل زندان‌ها و معرفی کارآفرینان جذب شد و بیش از ۵۰ زندانی مشغول به کار شدند.