آغاز هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز

وی جشنواره تئاتر کردی سقز را یک برند ارزشمند برای سقز عنوان کرد و گفت: باید هنرمندان و مسئولان نگاه ویژه‌ای به این جشنواره داشته باشند تا سقز به عنوان شهر فرهنگی و پایتخت جشنواره تئاتر کردی جهان در یونسکو معرفی شود.

دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز خاطرنشان کرد: هیجدهمین جشنواره تئاتر کُردی با حضور ۱۲ گروه داخلی و خارجی از امروز آغاز می‌شود و تا سوم اسفند ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز شامگاه امروز _یکشنبه بیست‌ونهم بهمن_ با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، مسئولان شهرستانی و جمعی از هنرمندان و فعالان فرهنگی در شهر سقز آغاز شد.

حامدی اضافه کرد: هشت گروه داخلی از شهرهای سنندج، سقز، ارومیه، قروه و کرمانشاه و در بخش خارجی چهار گروه از دهوک و کرکوک اقلیم کردستان عراق، در این جشنواره حضور دارند.

فریدون حامدی، دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر کردی سقز بزرگترین اتفاق فرهنگی غرب کشور است، افزود: این جشنواره بزرگترین جشنواره تئاتر برای کردهای سراسر جهان است و همه هنرمندان خارجی آرزو دارند در آن حضور یابند.

پلاتوی شهر سقز نیز امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از هنرمندان افتتاح شد که این پلاتو با ظرفیت ۸۱ نفر و زیربنای ۲۹۱ متر مربع و با هزینه‌کرد بالغ بر ۹ میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده است.



منبع

بخوانید:  تردد بیش از سه میلیون زائر از مرز مهران