آنچه که در شورای ورزش پلدختر گذشت / از لزوم احداث جاده سلامت برای توسعه ورزش همگانی تا ضرورت احداث مجموعه ورزشی شماره ۲

در ادامه رییس ورزش وجوانان پلدختر با بیان اینکه توسعه ورزش های همگانی از سیاست های وزارت ورزش وجوانان است ،  گفت:  باتوجه به اهمیت  مردم شهرستان به موضوع همگانی شدن  ورزش وتقش آن در ارتقا سلامتی عمومی  لازم است دستگاه های اجرایی پای کار آمده و ورزش وجوانان پلدختر را یاری دهند.

خبرنگار :  رضا جودکی نژاد

* جاده سلامت پلدختر زیرساختی برای توسعه ورزش همگانی

میری با تاکید بر لزوم آزادسازی  اراضی حریم خیابان ساحلی جهت احداث جاده سلامت ،گفت : معوضات  برخی از شهروندان را  هنوز دریافت نکرده ایم یا معوض گرفته اند و جابجایی صورت نمی گیرد همچنین برخی از دستگاه های اجرایی   که در حریم رودخانه قرار دارند  نیز باعث شده که  نتوانیم اقدامات لازم را در این خصوص  انجام دهیم.

فرماندار پلدختر در این جلسه با تاکید بر لزوم توجه به مطالبات ورزشی جوانان ، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی باید کمک کنند تا شرایط لازم برای ایجاد  اوقات فراغت جوانان خصوصا در بحث ورزش فراهم شود.

او با  بیان اینکه  تلاش می کنیم وزیر ورزش وجوانان در زمان افتتاح مجموعه حضور پیدا کند، عنوان کرد: باید مشکلات ورزش پلدختر را  بر اساس اولویت ها دسته بندی کرد و به وزیر و دیگر مقامات ورزش وجوانان به صورت منطقی و معقول انتقال داد.

* احداث جاده سلامت مطالبه جدی مردم پلدختر

 

مهرداد محمودی توسعه ورزش های همگانی را نیازجدی مردم عنوان کرد و افزود : راه اندازی جاده سلامت در خیابان ساحلی شهر از مطالبات مردم پلدختر است .

نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به ورزش بانوان شهرستان نیز گفت: ظرفیت های ورزش پلدختر بسیار بالا است که در صورت بسترسازی مناسب می توانیم شاهد کسب افتخارات زیادی توسط ورزشکاران پلدختری در سطح ملی و جهانی باشیم.

خبرگزاری برنا لرستان – گروه ورزشی : روز سه شنبه جلسه شورای ورزش  پلدختر با محوریت  موضوع توسعه ورزش های همگانی و ستاد ساماندهی امور جوانان پلدختر  با حضور سید حمید رضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی ، حمید خادم فرماندار پلدختر و مهرداد محمودی رییس ورزش وجوانان پلدختر و دیگر اعضای شورا وستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

بخوانید:  تغییر نام لیگ فرانسه به لیگ همبرگرها!

صدیقه میری در خصوص خیابان ساحلی و احداث جاده سلامت ،  افزود: سیل  سال ۹۸ حدود ۱۰هزار مترمربع از جاده سلامت قبلی شهر  پلدختر را به طور کامل تخریب کرد که باعث شد  به بستر رودخانه تبدیل شود.

*تاکید فرماندار پلدختر بر لزوم توجه به مطالبات ورزشی جوانان

او  افزود:  سفر وزیر ورزش وجوانان به پلدختر باعث شد تا هیات دولت ۱۰ میلیارد تومان به بازسازی مجموعه ورزشی شهید سرمالیان اختصاص دهد.

 

محمودی گفت:   احداث سالن سقف کوتاه برای راه اندازی وتوسعه ورزش های غیرتوپی و‌ رزمی نیز از مطالبات جامعه ورزش  در بخش معمولان است که لازم است مورد پیگیری قرار گیرد.


آیا این خبر مفید بود؟

شهردار پلدختر تاکید کرد :  طرح احداث جاده سلامت  می تواند به عنوان   پروژه مشترک  شهرداری و اداره  ورزش وجوانان  اجرا  شود.

 

میری بیان کرد: چون   آزادسازی ها توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شده است  اراضی  در تملک دولت قرار دارد  لذا  باتوجه به اینکه  شهرداری یک موسسه عمومی غیر دولتی است و دولت نمی تواند اراضی را به شکل مالکیت به شهرداری واگذار کند پیشنهاد ما این  است که اراضی آزادشده  به شهرداری  به عنوان بهره بردار  جهت اجرای طرح جاده سلامت واگذار شود.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی قبل از سیل سال ۹۸  در راستای تجهیز اماکن  مجموعه ورزشی شهید سرمالیان ، استخر ،  چمن و… تلاش می کردیم ولی متاسفانه سیل آنچه را هم که داشتیم ازبین برد و مجبور بودیم از اول شروع کنیم. در پست سیل نیز تلاش های زیادی صورت گرفت ازجمله ۶میلیارد تومان در راستای تخلیه گل ولای و بازسازی مجموعه هزینه شد.

بخوانید:  هرگونه تجارت غیررسمی بین ایران و پاکستان رسمی شود

کاظمی با تاکید بر ضرورت تسریع در احداث و تکمیل  زمین چمن مصنوعی فوتبال مجموعه شهید سرمالیان ،خاطر نشان کرد: باتوجه به بار ترافیکی جمعیت در ورزشگاه شهید سرمالیان لازم است به دنبال احداث مجموعه ورزشی شماره ۲ در پلدختر باشیم.

نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس شورای اسلامی  اضافه کرد: همچنین از اعتبارات وزارت نفت ۶ میلیارد تومان اعتبار جهت  توسعه ورزش شهرستان جذب شد که می توانست در حوزه های دیگر مثل بهداشت و درمان و … هزینه شود ولی ترجیح دادیم به خاطر حفظ سلامت مردم آن را در ورزش هزینه کنیم.

 او‌ با بیان  اینکه  هیات همگانی پلدختر در طی این مدت عملکرد موثری داشته است ،گفت:  کمیته های کوه روی ، فوتسال ، پیاده روی و ورزش صبحگاهی توسط هیأت همگانی پلدختر فعال است و برنامه های آن به صورت هفتگی در حال اجرا است .

حمید خادم بحث اشتغال جوانان را دغدغه اصلی جوانان و خانواده ها دانست و  افزود :  دستگاه های متولی در راستای برنامه ها و رویکرد  دولت  قدم های بیشتری در راستای ایجاد اشتغال جوانان و توسعه اماکن ورزشی بردارند.

انتهای پیام

 





محمد شهسواری با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی  در پلدختر نیازمند  وجود زیرساخت های لازم در سطح شهر است ،‌تصریح کرد:  خیابان سلامت در هر شهر یک زیرساخت ورزشی محسوب می شود که لازم است به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم پلدختر و  با پیگیری مسئولین شهرستان هرچه سریعتر احداث و تکمیل شده و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

* لزوم آزادسازی  اراضی حریم خیابان ساحلی جهت احداث جاده سلامت

* مشکلات ورزش پلدختر بر اساس اولویت ها دسته بندی شود

او  با تاکید بر لزوم جدی گرفتن بعد همگانی   ورزش  در پلدختر  ، خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم پلدختر پایلوت توسعه ورزش همگانی شود.

او‌ همچنین احداث خوابگاه ورزشی  را یک اولویت برای ورزش شهرستان برشمرد و یاد آور شد : احداث خوابگاه ورزشی به خاطر حضور تیم های ورزشی  شهرهای مختلف در پلدختر جهت  برگزاری مسابقات  می تواند بر رونق بازار و اقتصاد شهرستان نیز اثر گذار باشد.

بخوانید:  تولیدات گلخانه‌ای جایگزین پسته شود

 

احداث خوابگاه ورزشی ، راه اندازی  خانه جوان و  استفاده از ظرفیت صنعت در توسعه ورزش از دیگر مواردی بود که کاظمی به آن اشاره کردو خواستار پیگیری آنان شد.

او تصریح کرد: سال گذشته ۲هزار متر مربع از  جاده سلامت  را در خیابان ساحلی احداث کردیم ولی در این مسیر مشکلاتی وجود دارد که  با توجه به  پیگیری های انجام شده  هنوز  در سطح استان نیز  نتیجه ای برای ادامه کار حاصل نشده است .

رییس ورزش وجوانان پلدختر همچنین از جذب  ۶ میلیارد تومان اعتبار جهت احداث زمین های چمن مصنوعی فوتبال در شش روستای شهرستان خبرداد و گفت:این طرح های ورزشی در سه روستای بخش مرکزی و سه روستای بخش معمولان احداث خواهند شد.

رییس هیات ورزش های  همگانی پلدختر  خاطر نشان کرد: مسئولین و پرسنل ادارات و دستگاه های اجرایی برای توسعه بعد همگانی ورزش در سطح شهرستان  با حضور در برنامه های این هیات می توانند نقش موثری  در فرهنگ‌سازی ورزش و  مشارکت بیشتر اقشار مختلف مردم پلدختر در امر ورزش   داشته باشند.

رییس هیات ورزش های همگانی پلدختر نیز در این جلسه با اشاره به لزوم توجه به اهمیت ورزش  جهت سلامتی  شهروندان ، گفت: توسعه ورزش های همگانی در  بین عموم مردم  می تواند نقش موثر ومهمی در ابعاد مختلف جامعه مانند سلامت و شادابی و نشاط اجتماعی و همچنین رشد  ورزش قهرمانی داشته باشد.

 

صدیقه میری همچنین خاطر نشان کرد: شرایط سرانه ورزشی پلدختر مطلوب نیست و امکانات  در نقاط مختلفی متمرکز هستند.

شهردار پلدختر نیز  با بیان اینکه فضاهای ورزشی در پلدختر فاقد پراکندگی لازم در سطح شهر است، گفت: ۹۰درصد از طرح مطالعات بازآفرینی شهری پلدختر انجام شده است که در موضوع ورزش  مناطق مختلف نیز در آن لحاظ شده  است.

محمودی با بیان اینکه ورزشگاه شهید سرمالیان پاسخگوی بار ترافیکی جمعیت ورزش شهرستان نیست خواستار پیگیری ها برای احداث مجموعه ورزشی شماره دو در پلدختر شد.