اعلام وضعیت نارنجی بارش ها در لرستان طی ۴۸ساعت آینده / فراهم کردن شرایط اسکان برای مسافران نوروزی در صورت بروز بارندگی زیاد

استاندار لرستان در ادامه به حادثه ای که سال گذشته بر اثر بارندگی لحظه ای و شدید در جنوب استان منجر به فوت یک نفر شد، اشاره کرد و گفت: باید از تجربیات حوادث گذشته برای پیشگیری به موقع در بارندگی امسال استفاده کنیم.

استاندار لرستان گفت: در مواردی که ما مسئولین بتوانند باید شرایط پیشگیری و مقابله با بروز بحران احتمالی را فراهم کنند.

 زیویار گفت: از روسای دانشگاه ها نیز خواستیم که فضای لازم را برای اسکان مسافران نوروزی فراهم کنند.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

وی افزود : در شرایط کنونی دستگاه های اجرایی مربوطه به ویژه فرمانداران،راهداری، هلال احمر، اورژانس، پلیس راهور و شهرداری ها در شرایط آماده باش برای هر گونه بحران احتمالی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛ فرهاد زیویار عصر شنبه پنجم فروردین ماه در ستاد مدیریت بحران استان  با بیان این خبر، اظهار کرد: از هم استانی های عزیز و مسافران انتظار داریم طی این مدت در حواشی رودخانه ها و مسیل ها قرار نگرفته و مراقب سیلاب های احتمالی باشند.

انتهای پیام 





فرهاد زیویار تاکید کرد: با این وجود باید مراقب باشیم که بارش های شدید پیشرو خسارتی نداشته و اگر هم داشته باشد در کمترین حد ممکن باشد. 

وی بیان کرد: در خط های بعدی اطلاع رسانی فرمانداران و دستگاه های اجرایی ذیربط هستند که باید هشدارها و حساسیت لازم را برای مردم به وجود آورند.

وی شهرستانهای کوهدشت ، رومشکان، پلدختر، چگنی و بخش سپیددشت را حساس ترین مناطق برای بروز بحران احتمالی عنوان کرد و افزود: در این مناطق احتمال این که بارش ها برای لحظاتی بیش تر از حد معمول باشد خیلی بیش تر است.

بخوانید:  ادامه ی فشارهای ضد حقوق بشری سوئد بر یک تبعه ایرانی

استاندارلرستان همچنین بارش نزولات آسمانی را یک نعمت از طرف خداوند که نصیب مردم ما شده قلمداد کرد و گفت: در برخی از مناطق استان به ویژه غرب و جنوب که سال گذشته با بحران خشکسالی مواجه بودند صد در صد افزایش بارندگی داشتیم که جای شکر دارد. 

وی در خصوص شرایط اسکان برای مسافران در صورت بروز بارندگی زیاد، عنوان  کرد: شهرداری ها و هلال احمر به ویژه در مرکز استان امکانات خود را به گونه ای مدیریت خواهند کرد که شرایط جابجایی برای مسافران فراهم باشد.


آیا این خبر مفید بود؟

 زیویار نقش صداوسیما در امر اطلاع رسانی را بسیار حیاتی قلمداد و ابراز کرد: نقش صداوسیما در خط مقدم اطلاع رسانی مردم برای آمادگی مقابله با بروز هر گونه بحران احتمالی طی بارندگی های ۴۸ ساعت آینده بسیار تاثیر گذار است.