بازار پروتئین شیراز دارای ۱۲۷ واحد تجاری است

شهردار شیراز درباره پروژه زیرگذر گویم که محوری شریانی در گلوگاه ورودی چند استان و تسهیل‌گر گره ترافیکی شمال و شمال غرب شیراز است، به فعالیت شبانه‌روزی در آن اشاره کرد.

وی با اشاره به پردیس سینمایی استاد امین تارخ در میدان کوزه‌گری و جنب محله قلعه شاهزاده بیگم به بهره‌برداری رسیده و دارای ۷ سالن که ۵ سالن سینما و یک سالن تئاتر و یک سالن سینما روباز بوده است، گفت: این اقدام بزرگ فرهنگی با هدف تقسیم امکانات در تمام نقاط شهر به بهره‌برداری رسید و بیش از ۱۰۰۰ صندلی به سرانه فرهنگی شیراز افزوده می‌شوند.

شهردار شیراز با بیان اینکه در شهر شیراز حتی یک پروژه نیمه تعطیل نداریم و بعضی از پروژه‌ها به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند، بر تسریع در اجرای این پروژه‌ها به‌منظور اتمام سرموعد آن‌ها و ایجاد امیدآفرینی تأکید کرد.

شهردار شیراز که به اهم پروژه‌های این سفر می‌پرداخت، به تعریض و مقام سازی پل سلمان فارسی که با قدمت چندین دهه و عرض ۲۱ متری اشاره کرد و افزود: این پروژه که یک ماه زودتر از موعد به انجام رسیده، از ۲۱ متر به ۴۵ متر رسید.

اسدی همچنین با بیان اینکه پروژه بازار بزرگ پروتئین شیراز پروژه‌ای کم‌نظیر در کشور بوده و ساماندهی صنوف را در پی دارد، افزود: ارزش این پروژه، ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با زیربنای ۴۵ هزار مترمربع بوده که دارای ۵۰۰ واحد پارک خودرو و ۱۲۷ واحد تجاری است‌.

اسدی بیان کرد: افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۸ پروژه در محل پردازش و دفع پسماندهای برمشور بااعتبار ۱۰۰۰ میلیارد نیز برای وزیر کشور دارای اهمیت بود و مورد تشویق قرار گرفت.

بخوانید:  بیمار بد حال باعث فرود اضطراری پرواز استانبول در ارومیه شد

وی در این دیدار با ارسلان اشرافی رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز، به افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه با حضور وزیر کشور در سفر ریاست جمهوری به فارس با اعتبار بالغ ‌بر ۲۱۷ هزار میلیارد دلار اشاره کرد.

وی با اشاره به پروژه‌های قابل‌افتتاح و بهره‌برداری در دهه فجر گفت: ما در دهه فجر امسال ۲۰ هزار میلیارد پروژه را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

اسدی از اتمام عملیات لوله‌گذاری محور دروازه قرآن خبر داد و با اشاره به حجم چند برابری ظرفیت قبلی لوله‌گذاری در این پروژه مهم شهری، تصریح کرد: این پروژه به دلیل جلوگیری از تکرار فاجعه در مواقع سیلابی انجام شد و ما این پروژه سه‌ماهه را زیر ۴۵ روز تمام کردیم.

انتهای پیام 



منبع

شهردار شیراز هم همچنین از آغاز عملیات اجرایی فاز نخست خط ۴ مترو و خط آنتنی اتصال خط ۱ به ۴ نیز از پروژه‌هایی بود که توسط وزیر کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،  محمدحسن اسدی امروز، ۷ آبان در جلسه‌ای که با رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز داشت، از همراهی و همکاری رئیس و شورای قضایی فارس در پیشبرد اهداف مدیریت شهری و خدمت‌رسانی به شهروندان، تقدیر و بر حرکت پرشتاب مدیریت شهری در ساخت شهری شایسته‌تر تأکید کرد.

وی بیان کرد: یازدهمین گام از جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز نیز با ۶ میلیون مترمربع آسفالت و اعتبار بالغ‌بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان شروع‌شده، طی برنامه دوساله انجام می‌شود.

اسدی با اشاره به اجرای پروژه‌های کلانی همچون بزرگراه‌های سردار شهید استوار، سپهبد شهید سلیمانی و ۵۵ متری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: بخش عمده‌ای از آن‌ها در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

بخوانید:  خبر دروغ درباره معاون اول رئیس‌جمهور