بررسی تاریخچه صنعتی شدن ایران در مستند صد سال ایران

نیکبخت به بررسی سه روش مدیریت سنتی، بروکراتیک و کاریزماتیک در این مستند اشاره و بیان کرد: تجربیات موفقیت‌آمیز افرادی مانند حسن تفضلی و محمدتقی برخوردار مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود که برای ساخت این مستند به سه استان تهران، اصفهان و کرمان سفر کرده‌اند و در این مسیر، چهار پژوهشگر حرفه‌ای در کار تحقیق و پژوهش‌های مورد نیاز این مستند به کار گرفته شده‌اند و حدود ۱۰ هزار صفحه سند مطالعه شده است.

موشکافی تاریخچه صنعتی شدن ایران در مستند صد سال ایران

انتهای پیام/



منبع

به گزارش خبرگزاری برنا، کارگردانی مستند صدسال ایران را علی نیکبخت، مجری کارشناس این مجموعه را شاهین کاظمی، پژوهش را بهار بیات، مریم امیری و بهزاد پور، بر عهده داشتند؛ همچنین مجری طرح این مستند مصطفی پور محمدی، مدیر تولید محمد علی شیخ ربیعی، تدوینگر عرشیا خندان، تصویربرداران محسن مقصودی و امین علائی، کامران ابدی پور، نویسنده گفتار متن سحرناز تفضلی، گرافیست امیر حسین بیات، صدابردار مجید امینی و اصلاح رنگ و نور نازنین گودرزی بودند.

وی با اشاره به رویکرد اصلی این مستند که توسط دکتر شاهین کاظمی به عنوان مجری و کارشناس آن انجام شده است، عنوان کرد: محور اصلی “صد سال ایران”، بررسی رشد همزمان امر صنعتی و پدیده شهرنشینی و تأثیرات متقابل آنها بر یکدیگر است.

نیکبخت اظهار داشت: در این مستند از تحقیقات نظری و گفتگو‌های مستقیم با مدیران صنعتی استفاده شده است. هدف این مستند، بررسی چند بعدی و جامع موضوع صنعتی شدن ایران است و برای این منظور، به بررسی موقعیت‌های تاریخی، پژوهشی و صنعتی می‌پردازد.

در پایان، نیکبخت اعلام کرد که این مستند قرار بود از شبکه مستند پخش شود، اما این اتفاق رخ نداد و اکنون علاقه‌مندان می‌توانند آن را در فضای مجازی مشاهده کنند. 

بخوانید:  مدیرکل دفتر مدیریت پسماند منصوب شد

این مستندساز ادامه داد: برای بررسی روش مدیریت بروکراتیک به فعالیت‌های محمدتقی برخوردار، صاحب شرکت کارخانجات لوازم خانگی پارس، می‌پرداخته و برای مطالعه پیرامون روش کاریزماتیک، به فعالیت‌های رضا نیازمند، از موسسان شرکت مس سرچشمه مراجعه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، علی نیکبخت، مستندساز و کارگردان کشورمان درباره تولید مستند “صد سال ایران”، گفت: این مستند به تاریخچه صنعتی شدن ایران در طول صد سال گذشته می‌پردازد و شامل شش قسمت با مدت زمان بیست و پنج دقیقه است.