بورسیه محصلان رشته چاپ، انگیزه تحصیل را برایشان دوچندان می‌کند

وی افزود: امروزه میان آموزش و پرورش، دانشگاه فنی حرفه‌ای، نظام آموزش عالی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کوچک‌ترین هماهنگی و تفاهمی برای اینکه آموزش نیروی متخصص چاپخانه چه الزامات و پیش‌نیازهایی دارد، وجود ندارد. هرکدام از این سازمان‌ها یک هدف را به‌عنوان آموزش نیروی متخصص در نظر گرفته‌اند و آن را دنبال می‌کنند اما در عمل، این فعالیت‌های جزیره‌ای هرگز راه به جایی نمی‌برد.

به گزارش ستاد خبری بیست و سومین جشنواره ملی صنعت چاپ، مجتبی عباس‌نژاد فعال برگزیده صنعت چاپ استان و رئیس هنرستان فنی حرفه‌ای شهید آغاسی‌زاده با تأکید بر ضرورت تقویت امر آموزش در تربیت نیروی انسانی مجرب برای چاپخانه‌ها اظهار کرد: مهم‌ترین عنصر در پروسه تولید و صنعت، نیروی انسانی است.  

وی بیان کرد: اینجاست که همکاری میان دستگاه‌های علمی و آموزشی را انتظار داریم تا به میدان بیایند و با گره‌گشایی از فرآیند آموزش، نسل متخصصی را برای تعالی صنعت چاپ تربیت کنند.

وی ادامه داد:  هنرستان فنی و حرفه‌ای شهید آغاسی‌زاده، تنها هنرستان حرفه‌ای در شرق کشور است که محصل تخصصی در حوزه علم چاپ دارد. با توجه به دغدغه همه خانواده‌ها در حوزه اشتغال فرزندانشان، این نیاز وجود دارد که همه بدانند تضمین قطعی برای استخدام فارغ‌التحصیلان این رشته وجود دارد و از بین 100 محصلی که در طول سال مشغول کسب دانش و تجربه هستند، 30 محصل فارغ‌التحصیل در هر سال، قطعاً استخدام چاپخانه‌ها خواهند شد.

 

انتهای پیام/

این فعال برگزیده صنعت چاپ استان خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی است که از همه همکاران درخواست می‌کنیم که خودشان پا پیش بگذارند و از محصلان این رشته حمایت کنند. اگر چاپخانه‌ها خودشان پا به میدان بگذارند و چاپخانه‌داران دانشجوی حرفه‌ای صنعت چاپ را بورسیه کنند تا پس از کسب دانش و اخذ تخصص بتواند تضمینی در یک چاپخانه مشغول به کار شود، بدیهی است که دغدغه بسیاری از این جوانان را برطرف و انگیزه تحصیل بهتر برطرف می‌شود و سود آتی چاپخانه را هم در پی خواهد داشت.

بخوانید:  تیم پادوبنی روسیه حریف تیم بانک شهر ایران در فینال شد/ قزاقستان و هند راهی دیدار رده بندی شدند

 

رئیس هنرستان فنی حرفه‌ای شهید آغاسی‌زاده هم‌چنین از دغدغه ادامه تحصیل به‌عنوان یکی دیگر از چالش‌های موجود در بین محصلان رشته چاپ خبر داد و گفت: هر سال 30 نفر فارغ‌التحصیل می‌شوند اما یکی از مشکلات موجود، دغدغه ادامه تحصیل بچه‌هاست که انگیزه دارند پس از فارغ‌التحصیلی و اشتغال در چاپخانه‌ها، رشته تخصصی خود را در دانشگاه‌ها دنبال کنند اما به این دلیل که این رشته   ها کمتر در دانشگاهها وجودداردناچار به تحصیل در رشته‌های نامرتبط می‌شوند که تمرکز آن‌ها را از حوزه چاپ به‌کلی منحرف می‌کند.

 

 



منبع