تحول در نظام آموزشی کشور با کمک معلمان محقق می شود

در این مراسم از خانواده معظم شهدا، پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت، معلمانِ فرزند شهید و 143 معلم نمونه مناطق، استان قزوین و برگزیده کشوری تجلیل شد.

انتهای پیام



منبع

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان قزوین روز یکشنبه با حضور ایت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش، فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی، نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش، مهدی صباغی شهردار، وکیلی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری و جمعی از معلمان در سالن دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

تحول در نظام آموزشی کشور با کمک معلمان محقق می شود

تحول در نظام آموزشی کشور با کمک معلمان محقق می شود

حجت‌الاسلام لطیفی در این مراسم اظهارداشت: معلمی در کشور جایگاه ویژه ای دارد و نقش فرهنگیان در تعلیم و تربیت آینده سازان و اعتلای کشور بی نظیر است.

تحول در نظام آموزشی کشور با کمک معلمان محقق می شود

این مدیر فرهنگی یادآورشد: در نظام تعلیم و تربیت مولفه‌های متعددی مانند محیط یادگیری، کلاس درس، کتب درسی تاثیرگذارند اما معلم مهمترین مولفه آن است.

وی افزود: تحول در آموزش و پرورش با محور معلمان محقق می شود.

لطیفی گفت: بدون تردید شخصیت و هویتی دانش‌آموزان در مدارس شکل می‌گیرد و این مهم با کمک معلمان انجام می شود و معلم اصلی ترین عامل و عنصر در نظام آموزش و پرورش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تربیت افراد توسط معلم رقم می خورد و این معلمان هستند که می دانند با دانش آ»وز چگونه رفتار کرده و آموزش خود را با چه روشی پیاده کنند.

بخوانید:  بازدید تیم فوتبال آلومینیوم اراک از موسسه خیریه حامی یار

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با فرهنگیان فرمودند مهم‌ترین سرمایه هر کشور، نیروی انسانی است که به دست معلمان تربیت می شوند.

تحول در نظام آموزشی کشور با کمک معلمان محقق می شود

لطیفی با اشاره به اهمیت تربیت دانش آموزان در کنار علم آموزی اظهارداشت: تربیت فقط با نوشتن یک کتاب یا احداث یک مدرسه محقق نمی شود بلکه این کار مهم با تلاش معلمان باانگیزه، مومن و متعهد و بانشاط بدست می آید تا دانش‌آموزانی با هویت و بانشاط و باسواد تربیت شوند.