تخصیص ١٢٠٠ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های بازآفرینی شهری آذربایجان‌غربی

حمزه‌لو بیان کرد: عملیات آسفالت تمام قسمت‌های بزرگراه ارومیه – سرو و نیز قطعه خیرساز به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته میزان اراضی ملی تحویل گرفته شده برای اجرای طرح های مختلف در استان ٢۶ هزار هکتار بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته همچنین ۴۵۶ تن قیر به ارزش بیش از ۵٠ میلیاردریال برای بهسازی و آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری به شهرداری ارومیه تحویل داده شد.

حمزه‌لو گفت: در حوزه مسکن نیز برنامه ابلاغی ۴ ساله برای آذربایجان غربی در بخش نهضت ملی مسکن ساخت ۱۷۸ هزار و ۹۶۲ واحد مسکونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: برای تخصیص قیر رایگان در سال جاری نیز باید شهرداری صورت جلسه های قیرهای صرف شده را ارائه دهد تا بتوان سهمیه امسال را دریافت کرد.

انتهای پیام





مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی افزود: با توجه به اینکه ساخت بزرگراه ارومیه_سرو سهم مرز سرو در ترانزیت کالا و حمل‌ونقل بین‌المللی را تقویت کرده، در تلاش هستیم با توسعه این محور و رفع موانع موجود زمینه برای جذب سرمایه‌گذاران و تجار فراهم شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به چشم انداز این اداره کل در حوزه راه های ارتباط، بیان کرد: امسال پروژه‌های ساخت و توسعه ٢٠٢ کیلومتر کریدور بزرگراهی و راه اصلی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال اجرا می‌شود.


آیا این خبر مفید بود؟

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بیان کرد: آمار و اطلاعات ارائه شده از طریق نهادهای متولی ملاک جمع‌بندی در طرح جامع است و اساس ارائه آمار جمعیت شهری در استان‌ها بر عهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

بخوانید:  استفاده از میکروقطره برای تشخیص دقیق بیماری‌ها
حمزه‌لو بیان کرد: ارتقای شاخص‌های کالبدی در محلات هدف بازآفرینی شهری و ارتقای سطح زندگی ساکنان محلات با جدیت پیگیری می‌شود.

وی افزود: فراهم‌سازی زمینه حمل‌ونقل باری در ایستگاه راه‌آهن ارومیه در توسعه پایانه‌های مرزی استان و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای نقش ویژه‌ای دارد.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

وی درادامه با اشاره به اتمام احداث بزرگراه بین‌المللی ارومیه – سرو، افزود: مرز سرو یکی از مهم‌ترین مبادی تبادلات اقتصادی و تجاری در منطقه به شمار می رود.

وی با اشاره به ظرفیت راه آهن ارومیه نیز افزود: حمل و نقل ریلی فرصتی برای توسعه فعالیت های تجاری با کشورهای همجوار است و می توان از این ظرفیت نهایت بهره برداری را برد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، سیدمحسن حمزه‌لو اظهار داشت: در حال حاضر ١٠ پروژه بازآفرینی شهری در سطح شهرستان ارومیه در حال اجراست.

حمزه لو در ادامه با اشاره به طرح ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه، اظهار داشت: در طرح ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه، جزئیات کامل فضاهای سبز، پارک موزه‌ها، بخش‌هایی از  فضا که نیاز به نگهداری و مرمت دارند و قسمت‌هایی که با رویکرد جدید مسکونی طراحی شده‌، مشخص شده است.

وی با اشاره به طرح جامع شهر ارومیه نیز گفت: مطالعات طرح جامع شهر ارومیه براساس ضوابط شهرسازی و معماری پس از بررسی تخصصی و کارشناسی انجام شده است.