توزیع ماهانه 860 هزار پاکت شیر در مدارس استان کرمان

به گزارش خبرگزاری برنا، رضا امیری فرد معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان  در نشست تخصصی با نمایندگان استانداری و دانشگاه علوم پزشکی کرمان، بم، رفسنجان و جیرفت گفت: توزیع شیر دانش‌آموزی در استان کرمان از آذرماه سال جاری آغاز شده و در این فرایند، ماهیانه یک ۸۶۰ هزار بسته شیر فرادما در میان دانش‌آموزان مدارس ابتدایی دولتی استان هفته ای یک نوبت توزیع خواهد شد که با عنایت به سرانه پایین مصرف شیر در کشور، می‌تواند نقش مثبتی در حفظ سلامتی دانش‌آموزان در سال‌های آتی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: توزیع شیر یکی از اقدامات ارزشمند دولت است که با اهتمام رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش به ثمر رسیده و ۹۵۰ هزار میلیارد ریال به این امر تخصیص‌یافته است.

 انتهای پیام/



منبع

گفتنی است: توزیع شیر رایگان در مدارس استان پس از ۶ سال وقفه به دستور “حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ” رئیس جمهور ایران در سراسر کشور صورت گرفت.

امیری فرد بیان کرد: برنامه ریزی لازم برای توزیع شیر رایگان بین مدارس سراسر استان، خصوصا مدارس روستایی در دورترین نقاط استان صورت گرفته است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: شیر تهیه شده، شیر صنعتی با کیفیت است و نظارت بر تهیه و توزیع آن توسط مراجع ذی ربط از جمله معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل استاندارد استان صورت می‌گیرد.

بخوانید:  مراسم افتتاح و تجهیز خانه‌های نشاط و تندرستی روستایی