جلسه اضطراری سیلاب در شهرستان زیرکوه تشکیل شد



به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ محمد علی آخوندی اظهار داشت: به دنبال سیلاب و حجم زیاد بارندگی در شهرستان زیرکوه، بند خاکی قدیمی روستای نوده شکست.

وی با بیان اینکه طی تماسی تلفنی ساعت 4 صبح با فرماندار شهرستان زیرکوه اعلام شد که بند خاکی روستای نوده وضعیت مطلوبی ندارد که بلافاصله دستور تخلیه روستاهای پایین دست داده شد، افزود: فرماندار شهرستان و مدیرکل هلال احمر پیگیری های لازم را انجام دادند و مردم روستا(60 خانوار) سریع تخلیه و در آبیز اسکان داده شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تصریح کرد: ساعت 1:20 دقیقه صبح سد نوده شکسته شده، اما الحمدالله با اقدام سریع و تخلیه روستا برای کسی اتفاقی پیش نیامده است و خسارت جانی نداشته ایم.

آخوندی گفت: سد روستای نوده به دنبال بارندگی شدید و سیلاب شکسته شده و حوزه آبخیز هم بسیار گسترده است و بخشی از آب وارد شهر حاجی آباد شده و روستاهای بقرایی و محمد آباد را هم تحت تأثیر قرار داده است.

🔹وی افزود: سطح آب سیلاب به نحوی است که از رکاب ماشین بالاتر آمده لذا تیم های تخلیه آب مستقر شده اند و به محض اینکه بتوان امدادرسانی کرد خانه ها هم به کمک مردم لایه روبی خواهد شد.

🔹به گفته وی؛ با دستور استاندار خراسان جنوبی، جلسه اضطراری سیلاب در استان تشکیل خواهد شد و تمام امکانات برای امدادرسانی به زیرکوه بسیج می شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همچنین از شکسته شدن بندخاکی روستای سالک آباد زیرکوه هم خبر داد و گفت: 250 خانوار روستای بمرود توسط امدادگران هلال احمر به شهر حاجی آباد منتقل و اسکان داده شده اند.

بخوانید:  در دومین نشست پژوهشی جشنواره موسیقی نواحی چه گذشت؟

آخوندی تصریح کرد: تیم امدادی در حال حاضر در حال تخلیه آب از معابر و منازل مسکونی با لجن کش ها و موتور پمپ ها هستند.

 

انتهای پیام

خبرنگار:مرضیه شهریاری



منبع