دانش آشکارترین ابزار عزت و قدرت کشور است/ شهید چمران مصداق بارز جهاد علمی بود

photo_2023-06-21_23-37-56

رئیس دانشگاه معین استان قزوین بیان کرد: جهاد علمی برای بسیج اساتید سراسر کشور، استادان شاخص بسیجی و کسانی که توانایی و ایثار و حرکت در این جبهه دارند طالب ماموریتی است تا این اشخاص در این شرایط حاضر شوند و ما امیدواریم افرادی که خوی خدمت به جامعه اسلامی را داشته و تمایل به انتقال فضای علمی کشور به سایر کشورها را دارند در این جنبش سراسری حاضر شوند و  نقش جمهوری اسلامی را بیش از گذشته تقویت کنند.

photo_2023-06-21_23-37-49

وی ادامه داد: شهید چمران بخشی از عمر خود را در لبنان سپری کرد و در سفر اخیر خود شاهد بودم که یاد این مرد بزرگ در لبنان زنده بود و از ایشان همچنان به نیکی یاد می‌شد.


آیا این خبر مفید بود؟

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بیان کرد: شهید چمران عالمی مجاهد و با عمل بود و در وجه تمایز وی با ما باید گفت که ممکن است ما به مراتب تحصیلی راه پیدا کنیم اما در بزنگاه‌ها و عرصه‌های حساس حضور ما در ساحت میدانی کم باشد اما شهید چمران به اقتضاعات روزگار و زمانه خود در شرایطی که لازم بود از فضل، دانش و معرفت خود استفاده کرد.

وی افزود: امروز به وجود استادان بسیجی که همچون شهید چمران پای کار بسیج باشند بیشتر از گذشته نیاز داریم ودر شرایط کنونی کشورهای دیگربه اقتدار علمی ایران ایمان دارند که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علمی توانسته قلب‌ها را تسخیر و ذهن‌ها را همراه خود کند و ما آنگونه که باید نتوانستیم در راستای حضور دانشمندان در کشورهای دوست برای انتقال علم و فناوری موفق باشیم و کلید موفقیت در این حوزه را جهاد می‌دانیم.

بخوانید:  حضورخانواده ورزش همگانی در پارک پلیس

قاسم زاده اظهارداشت: جهموری اسلامی در تبدیل فناوری به علم به کشورهای دوست همچون لبنان و سوریه به اشخاصی نظیر چمران برای برقراری ارتباطات علمی نیاز دارد و ما در برقراری ارتباطات علمی گاهی با موانع مالی و مادی مواجه می‌شویم.

وی گفت: اخیرا تفاهم‌نامه‌ای توسط دانشگاه با کشورهای سوریه و لبنان منعقد شد و برای اجرای این تفاهم نامه نیازمند اقتدار علمی در تمام عرصه‌ها به ویژه حرکت استادان بسیجی هستیم و می‌دانیم اگر همچون شهید چمران در عرصه جهاد علمی گام برداریم عاقبت ما ختم به خیر خواهد شد.

سید علی قاسم‌زاده در این مراسم اظهارداشت: امیرالمومنین(ع) در روایتی می‌فرمایند که “خداوند باب جهاد را به روی اولیا خاص خود گشوده است” و به یقین شهید چمران یکی از این اشخاص است و ما آرزو داریم همچون شهید چمران باشیم تا درب شهات و جهاد برای ما نیز گشوده شود.

انتهای پیام





وی افزود: شهید چمران مظهر و نمونه یک انسان عارف و تمام و کمال بود و علاوه بر تحصیل در رشته‌های تخصصی در کسب مقام عرفان نیز پیشگام بود و نظام معرفتی و عرفانی خود را به کمال رساند.

نماینده عالی وزارت علوم در تصریح کرد: شهید چمران به عنوان یک الگوی ماندگار برای یادآوری حضور ما در پیشگاه خداوند است و در شرایطی که به ظرفیت‌های شهید چمران نیاز بود در صحنه حضور یافت و در عرصه جنگ سخت در کنار جنگ نرم به مباحث علمی و فناوری نیز توجه داشت که این ویژگی باید سرلوحه اساتید بسیجی قرار بگیرد.

بخوانید:  سفر سرپرست وزارت تعاون به استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم روز ملی بسیج اساتید که روز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور در سالن اجتماعات پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی برگزار شد.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع