دانش آموزان در حال خروج از فشار کنکور هستند/ فعالیت تشکیلاتی دانشجومعلمان متفاوت است


آیا این خبر مفید بود؟

عضو شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه اظهار داشت: از دلایل اصلی و مهم عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارسال بخشنامه‌ای آن بوده و عدم تدوین نسخه مدرسه‌ای سند نیز باعث شده تا اجرای سند محقق نگردد. سند به صورت بخشنامه‌ای اجرا نخواهد شد و باید در مدرسه و با محوریت مدیر مدرسه با همکاری و مشارکت تمام ذی‌نفعان درون و بیرون از مدرسه صورت گیرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: نقد لازم و مورد پذیرش است و قطعاً به فعالیت‌های آموزشی و تربیتی نیز نقد وارد است اما ارائه راهکار و برنامه به منظور برطرف نمودن ایرادات و کاستی‌ها نیز ضروری است تا تحقق اهداف و مأموریت‌های تعیین شده به شیوه‌ای مطلوب‌تر ممکن گردد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این جلسه ضمن تبریک روز معلم و گرامیداشت سالروز شهادت شهید علامه مطهری، اظهار داشت: کار تربیتی لزوماً وظیفه معاون یا مسئول امور تربیتی در مدارس نیست بلکه توسط معلمان و در کلاس درس باید اتفاق بیافتد. در نتیجه باید در توانمندسازی معلمان در این موضوع برنامه ریزی و اقدام جدی صورت گیرد.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

به گزارش خبرگزاری برنا، با حضور محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران برگزار شد.

محمدمهدی کاظمی با اشاره به دوره متوسطه اول گفت: دوره اول متوسطه دوره‌ای است که باید در آن استعدادهای دانش آموزان شناسایی و هدایت شود در نتیجه توجه به موضوع هدایت تحصیلی مطلوب برای آینده دانش آموزان با مشارکت معلمان و مشاوران دنبال می‌شود.

بخوانید:  آغاز به کار نمایشگاه دانش آموزی ایران به پیش در مجتمع ایوان ری

محمدمهدی کاظمی در ادامه گفت: اگر ما به دنبال تحقق تمدن نوین اسلامی هستیم، زیربنای این تمدن در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد چرا که نیروی انسانی در آموزش و پرورش و به دست معلم تربیت می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها، گفت: کنکور سراسری یک چالش جدی برای نظام آموزشی بوده، که به ویژه دوره دوم متوسطه را تحت تأثیر قرار داده است و باعث عدم تحقق اهداف آموزشی و تربیتی در این دوره شده که مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک خواهد نمود تا دانش آموزان توجه بیشتری به برنامه درسی داشته و از فشار کنکور سراسری خارج شوند.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت کار تشکیلاتی در دوران دانشجویی، تصریح نمود: کار تشکیلاتی ضرورت دوره دانشجویی است اما جنس فعالیت تشکیلاتی در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است و اصول و اساس آن پرداختن به مسائل نظام تعلیم و تربیت است.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش، گفت: گفت‌وگوی دانشجومعلمان در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی با مدیران آموزش و پرورش ضروری است و قطعاً راهگشای بسیاری از مشکلات در مدرسه تا ستاد خواهد بود و کمک می‌نماید تا فهمی مشترک به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری و اجرای سند تحول بنیادین شکل گیرد.

وی در پایان در ارتباط با حضور مدیران در جمع دانشجویان، تصریح نمود: مدیران معاونت آموزش متوسطه می‌بایست در صورت درخواست از سوی دانشجویان در جمع دانشجومعلمان حضور داشته و با آنها گفتگو نمایند.

بخوانید:  پیراهن طلایی سپاهان بر تن احسان پهلوان

انتهای پیام/