در یکسال گذشته صدها واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل احیا و فعال شدند

معاون پارلمانی رئیس جمهور  با اشاره به توجه ویژه دولت به بحث سلامت گفت: در همین موضوع رئیس جمهور شخصا با رئیس جمهور کشورها تماس گرفت و ۱۵۰ میلیون واکسن وارد کشور شد و روز به روز شرایط بهتر و آرامش در کشور حاکم شد این در حالی است که مسئولین وقت واردات واکسن را به تحریم و  اف‌ای‌تی‌اف گره زده بودند.

معاون رییس جمهور با اشاره به  سیاست همسایگی و منطقه‌ای دولت مردمی، اظهارداشت: امروز در قالب سیاست همسایگی، سطح روابط و همکاری های کشورمان با کشورهای منطقه و دوست افزایش قابل توجهی داشته و مصمم هستیم همین روند را در راستای منافع متقابل و مشترک هر چه بیشتر تقویت کنیم.

حسینی تصریح کرد: قرار نیست که  همه درآمدها هزینه امور جاری شود بلکه دولت بدنبال سرمایه گذاری است و در این راستا ۴۸ پروژه پیشران با ۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حال انجام است و برای افزایش تولید، مراکز بزرگ صنعتی پای کار آمدند.

 

معاون رئیس جمهور با اشاره به حمایت دولت از  شرکت های دانش بنیان و بازدید رئیس جمهور از آنها در سراسر کشور، گفت: تأکید دولت بر تقویت این شرکت‌ها و حمایت از آنها است. در گذشته  هرچند برخی دنبال سنگ اندازی در حمایت از این شرکت ها بودند، چون منافع آنها در واردات بود.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: وقتی دولت آیت‌الله رییسی سرکار آمد، کشور با نابسامانی گسترده در بخش‌های مختلف مواجه بود.

بخوانید:  به‌کارگیری فناوری جدید برای استخراج برق از چوب

حسینی با اشاره به سفرهای رئیس جمهور به استان‌های مختلف خاطرنشان کرد: هدف از این سفرها بررسی مشکلات و کمک برای حل آنها و در نهایت گزارش عملکرد به مردم است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت آیت‌الله رئیسی در شرایط سختی کار را آغاز کرد، افزود: درست است که رئیس جمهور به لحاظ روحیه اخلاقی که دارد، اشاره‌ای به وضعیت نابسامان کشور در زمان شروع دولت نمی‌کند، اما دولت زمانی کشور را تحویل گرفت که حتی برای پرداخت حقوق کارمندان، منابع کافی وجود نداشت.

معاون رییس جمهور گفت:  دشمنان روزگاری می خواستند ملت ایران را منزوی کنند ، اما امروز می‌بینند که ما با بسیاری از کشورها در ارتباط هستیم.البته اهل مذاکره هم هستیم و اگر طرف مقابل عقلانیت به خرج دهد به توافق هم برسیم، مطلوب است اما اینطور هم نیست که منافع اقتصادی خودمان را زیر پا گذاشته و نادیده بگیریم و هرچه آنها گفتند، بپذیریم.

آیا این خبر مفید بود؟

حسینی با اشاره به مردمی سازی یارانه ها گفت: مبلغ یارانه ها در حدود ۹ سال گذشته ثابت بود، اما این دولت یکمرتبه  افزایش چند برابری در آن انجام داد، هرچند رئیس جمهور بر کنترل قیمت‌ها و کاهش تورم تاکید دارد.

حسینی با اشاره به اینکه یک مرکز برای احیای واحدهای تولیدی در ریاست جمهوری شکل گرفته است، گفت: روز گذشته معاون اول رئیس جمهور توافقی امضا کرد که بر اساس آن باید یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی مجدداً راه اندازی شود.

وی تاکید کرد: قطعا اگر رئیس دولت پای کار باشد، کارها به شکل بهتری پیش خواهد رفت. با وجود هزینه‌های مضاعفی که به دولت جدید تحمیل گردید،مثل رتبه بندی معلمان و یا حقوق بازنشستگان که بار مالی زیادی دارد، اما دولت آن را پذیرفت و اجرایی کرد.

بخوانید:  پایان وابستگی به غرب، دشمنان را خشمگین کرد

وی ادامه داد: برخی از کارخانجاتی که واگذار شده و مشکلات مدیریتی داشته و به اخراج کارگران پرداخته بود، مثل هفت تپه نیز خلع ید شدند تا سامان دهی شوند.

وی تاکید کرد: سیاست متوازن دولت بدین معناست که  حاضریم با همه کشورها تعامل و همکاری کنیم البته قطعا دنبال دیپلماسی التماسی هم نیستیم.

وی افزود: نظر رئیس جمهور این است که دولت باید بدون توجه به حاشیه سازی ها به دل مشکلات برود و آنها را حل کند و به همین خاطر مجموعه دولت را به حرکت انداخته و مشکلات یکی یکی به فضل خداوند حل خواهد شد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور پس از ورود به محل برگزاری نماز جمعه، همراه با آیت‌الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان، در جایگاه رسیدگی به مشکلات مردمی حضور یافت ودر دیدار چهره به چهره با جمعی از مردم و نمازگزاران زنجانی مشکلات آنان را از نزدیک مورد رسیدگی قرار داد.

انتهای پیام/

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد با پیگیری و اهتمام دولت مردمی تاکنون صدها کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل که مشکلات حقوقی، مالی و یا مدیریتی داشتند، احیا شده است.

حسینی با اشاره به اینکه سیاست همکاری و تعامل با کشورهای همسایه مرتب در حال انجام است، گفت: محصولات کشاورزی و مصالح ساختمانی ایران در بسیاری از این کشورها مشتری دارد و در روند تعاملات، ۲۲۰ سند و توافق همکاری امضا کرده ایم.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

وی با اشاره به پیشرفت کشور در صنایع دفاعی اظهارداشت: امروز در این صنعت به مرحله ای رسیده ‎ایم که ابر قدرت جهانی هم قدرت بازدارندگی ایران را ندارد، ضمن اینکه از دستاوردها و پیشرفت های این حوزه می توان در سایر صنایع از جمله خودروسازی استفاده کرد.

بخوانید:  عملیات احداث ۵ هزار نیروگاه خورشیدی خانگی در هرمزگان آغاز شد

وی با اشاره به اینکه شرایط کشور روز به روز بهتر می‌شود و درآمد افزایش می یابد گفت:  دولت ضمن توجه به امور روزمره مردم تلاش می کند زمینه های رونق اقتصادی را توسعه دهد.

حسینی تاکید کرد: در کشور ما بن بست وجود ندارد، باید تلاشمان را انجام دهیم تا بتوانیم کارهای بزرگی را به نتیجه برسانیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد:  چه توافق بشود چه نشود، وظایفی که برای هریک از دستگاه ها در نظر گرفته شده است با قوت انجام می شود و مسیر عزت ملت ایران بن بستی ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سیدمحمدحسینی معاون پارلمانی رییس جمهور پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان در سخنانی به تبیین و تشریح دستاوردها و موفقیت های دولت مردمی در یک سال گذشته پرداخت.

وی افزود: امروز پس از یکسال، کسری بودجه در حال جبران بوده و هر ماه بدهی‌ها پرداخت می‌شود؛ البته مردم می دانند در گذشته چه اتفاقاتی رخ داده و تعلل و کوتاهی موجب این وضعیت شده است.

حسینی با اشاره به کم‌کاری‌های صورت گرفته در حوزه ساخت مسکن خاطرنشان کرد: در دهه گذشته باید هر سال به میزان مشخصی مسکن تولید می‌شد چون یک نیاز اساسی است، اما کم کاری شده و مطالبات انباشته شده فراوانی ایجاد شده است و دولت آیت‌الله رئیسی به دنبال ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال است تا کمبودهای گذشته جبران شود.