دش (Dash) چیست؟ همه چیز درباره دش

ارز دش نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال، نرم افزارها و و سخت‌افزارهایی با نام کیف پول دارد که با استفاده از آن‌ها ارز دیجیتالی DASH را ارسال، دریافت و ذخیره می‌کنند. در ادامه به معرفی کیف پول‌های معتبر تایید شده توسط سایت رسمی این ارز خواهیم پرداخت‌.

۱.خرید مستقیم با ارزهای دلار و ریال

بعد از رد شدن قیمت ارز دیجیتال بیت کوین از مرز هزار دلار در روزهای پایانی سال 2016، اولین ارز غیرمتمرکز دنیا یعنی بیت کوین با بهره‌گیری از فناوری بلاک چین جانی دوباره گرفت و سرمایه‌گذاران با ورود به بازار ارزهای دیجیتال به صورت جدی کار خود را شروع کردند. با توجه به ناشناس نبودن بیت کوین، میزان‌ دارایی‌ها و تراکنش‌های این ارز قابلیت رهگیری دارد و این موضوع به عنوان یک نقص و ایراد محسوب می‌شود. توسعه‌دهندگانی به نام Kyle Hagan و Evan Duffield برای رفع این نقص، ارز ناشناس و پیگیرگریزی به نام ارز دش را به بازار ارزهای دیجیتال معرفی کردند. ارز دیجیتال دش به عنوان یک سیستم تراکنشی نظیر به نظیر یا همتا به همتای غیرمتمرکز، از حریم خصوصی قدرتمندی برخوردار است و کیف پول‌های آن برای ذخیره سرمایه‌ استفاده می‌شوند. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره ارز دش در اختیار شما قرار دهیم.

آشنایی با تاریخچه ارز دش

تنظیم کیف پول برای نظارت بر درآمد و دریافت آن

  • تهیه سخت افزار ‌مورد نیاز برای استخراج ارز

  • اولین اقدام برای خرید ارز دش، مراجعه به یک صرافی معتبر ارز دیجیتال است‌. برای خرید این رمز ارز دو راه شامل:

    شروع استخراج

  • چگونه می‌توان برای خرید ارز دش اقدام کرد؟

    برای استخراج این ارز دیجیتال نیز همانند ارزهای دیگر، از فرآیند ماینینگ استفاده می‌شود.‌ مراحل ماینینگ عبارتند از:

    • در پیش رو دارید.‌ برای خرید دش با ارز ریال، باید به صرافی‌های آنلاین ایرانی مراجعه کنید. تعداد سایت‌های ایرانی که به فروش دش می‌پردازند بسیار کم است؛ زیرا اکثر آن‌ها در زمینه فروش اتریوم و بیت کوین فعال هستند. خرید دش با دلار رایج‌تر است؛ اما کاربران ایرانی به خاطر تحریم بدون حساب‌های بین‌المللی مانند ویزا کارت یا مسترکارت قادر به خرید مستقیم نیستند و باید از طریق سایت‌های خارجی اقدام کنند. در روش تبدیل ارز دیجیتال به دش، ابتدا باید دارایی خود را به اتریوم یا بیت کوین یا تتر تبدیل کرد و سپس از طریق یک صرافی آنلاین مطمئن همچون کوینکس این ارزهای دیجیتال را به دش تبدیل کنید.شما ابتدا در صرافی بین المللی کوینکس با ایمیل ثبت نام کنید و سپس اقدام به خرید و فروش کنید.

      جمع‌بندی

      کیف پول‌های دستکاپ ارز دش عبارتند از: کیفت پول رسمی دش، کیف پول الکتروم دش، کیف پول اکسودوس. کیف پول رسمی با برقراری ارتباط مستقیم با بلاک چین دش به عنوان هسته اصلی شبکه شناخته می‌شود و از ویژگی‌های ارسال فوری و ارسال خصوصی حمایت می‌کند و برای استفاده از آن، به حجم مناسب ترافیک و اینترنت پر سرعت نیاز است. کیف پول الکتروم را می‌توان به عنوان محبوب‌ترین کیف پول معرفی کرد. امن بودن، پرسرعت بودن و رابط کاربری آسان نیز از مهمترین ویژگی‌های کیف پول اکسودوس محسوب می‌شوند.images_1667554275.jpg

      در این مقاله در مورد تاریخچه ارز دش، ویژگی‌ها و تفاوت آن با بیت کوین، کیف‌‌پول‌های دش (DASH) و نحوه خرید این رمز ارز توضیح دادیم. اگر جز افرادی هستید که امنیت، سرعت و محرمانه بودن برایتان از اهمیت زیادی برخوردار است،‌ ارز دش یک انتخاب فوق‌العاده خوب و کاربردی در دنیای ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود‌. در بین بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار، دش نسبت به اتریوم و بیت کوین طرفداران بیشتری دارد‌. برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال به سرمایه بسیار زیادی نیاز نیست و با افزایش سطح دانش و آگاهی در کنار سرمایه کم هم، می‌توان به موفقیت دست یافت. امیدواریم مطالعه این مقاله سطح دانش و آگاهی شما را درباره دش (DASH) افزایش داده‌باشد و از این‌که تا انتها با ما همراه بودید

      جهت سخت‌تر شدن مراحل استخراج دش، هر ساله پاداش استخراج به میزان 7.1 درصد کم می‌شود. سرعت ساخته‌ شدن بلاک‌های بلاک چین دش (DASH) تقریبا چهار برابر بیت کوین است. برای استخراج این رمز ارز، به دستگاه مخصوص ASIC، کارت گرافیک و پردازنده نیاز دارید. تعداد تراکنش‌های تایید شده در دش برای هر ثانیه 56 تراکنش است. همه پاداش شبکه رمز ارز دش به ماینرها تعلق نمی‌گیرد؛ بلکه به کاربرانی با نام مستر نود نیز بابت انجام دادن عملکردهایی منحصر به فرد پاداش داده می‌شود. مسترنودها موظفند که با استفاده از ویژگی ارسال فوری، تراکنش‌های خود را در عرض دو ثانیه به صورت فوری به پایان برسانند. برای آن‌ها، تراکنش‌ها بدون هیچ گونه رهگیری و به طور کاملا ناشناس انجام می‌شود‌. شرط مستر نود شدن این است که فرد در کیف پول خود هزار واحد دش داشته‌باشد. در واقع میزان پاداش مستر نودها و ماینرها در تراکنش‌های شبکه برای هر یک 45 درصد است و ده درصد نیز به ذخیره در خزانه شبکه اختصاص داده می‌شود و سهم توسعه دهندگان دش (DASH) خواهد بود.

      معرفی کیف پول‌های ارز دیجیتال دش (DASH)

      کیف پول‌های سخت افزاری دش نیز عبارتند از: کیف پول لجرنانو اس، کیف پول کیپ کی و کیف پول تریزور. این کیف پول‌ها علاوه بر دش از ارزهای دیجیتال دیگر نیز حمایت می‌کنند‌.

      مراحل استخراج ارز دیجیتال دش به چه صورت است؟

      گروهی به سرپرستی فردی به نام Evan Duffield ارز دیجیتال دش را اولین بار با نام ایکس کوین XCoin راه‌اندازی کرد و سپس برای اضافه کردن بی‌هویتی به بیت کوین نام آن را دارک کوین Darkcoin گذاشت. همان‌طور که در مقدمه هم اشاره شد، این ارز با همکاری نام‌های Kyle Hagan و Evan Duffield به عنوان دو نفر از توسعه‌دهنده‌های نرم افزار در سال 2015 با نام دش بنیان‌گذاری شد. این ارز رمزنگاری شده به عنوان مقیاس‌پذیرترین و پرطرفدارترین ارز دیجیتال برای پرداخت‌ها به شمار می‌رود. ارز دش مبتنی بر بلاک چین بوده و درست مانند ارز دیجیتال بیت کوین، متن باز است. قیمت ارزان و سرعت بالای تراکنش‌ها به عنوان مهم‌ترین تفاوت های دش (DASH) و بیت کوین محسوب می‌شوند‌. در واقع این ارز رمزنگاری شده، شبکه پرداخت جهانی پرسرعت، غیرمتمرکز و ارزانی را ارائه می‌دهد. Evan Duffield مدعی شد که کدگذاری ارز دیجیتال DASH را در روزهای آخر هفته به عنوان یک سرگرمی انجام می‌داده‌است.https://file.tesmino.ir/images/2022/11/images_1667460252.jpg

      ارز دش چیست و چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

      کیف پول‌های موبایل دش نیز عبارتند از: کیف پول رسمی موبایل دش، کیف پول Edge دش، کیف پول جکس. این کیف پول‌ها برای استفاده در سیستم‌ عامل‌های پرکاربرد آی او اس و اندروید طراحی شده‌اند و در عین سادگی از امنیت بالایی برخوردارند.

      ارز دش کوین که آن را با نماد اختصاری DASH نشان می‌دهند، یک نوع ارز دیجیتال غیر متمرکز نظیر به نظیر است که برای به گردش درآمدن مانند پول واقعی و نقد، مانند یورو، دلار و غیره راه‌اندازی شده‌است. این رمز ارز متن باز به بیت کوین شبیه‌ است با این تفاوت که قیمت تراکنش‌های آن‌ سریع‌تر و ارزان‌تر، حریم خصوصی آن امن‌تر بوده و نحوه‌ استخراج آن متفاوت است. تفاوت دیگر ارز دش و بیت کوین این است که در دش (DASH) می‌توان تراکنش‌های ناشناس هم ایجاد کرد. طراحی این ارز دیجیتال به گونه‌ای است که 18 میلیون واحد آن در بازار وجود دارد و با اتمام استخراج این 18 میلیون، واحد دیگر هیچ واحدی تولید نمی‌شود. جالب است بدانید که پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که برای استخراج این 18 میلیون واحد، زمان زیادی لازم است و تا سال 2300 میلادی به طول می‌انجامد.

      پیکربندی دستگاه‌ استخراج ارز

    • ۲.تبدیل ارزهای دیگر به ارز دیجیتال دش

       



    منبع

    بخوانید:  فراخوان تعیین کارگزار ایجاد سکوی پشتیبانی از شرکت‌های حوزه آب، اقلیم و محیط‌زیست