دلار به جایگاهش وفادار ماند!

در چشم‌انداز جفت‌ارزهای متداول، یورو/دلار (EUR/USD) با 0.1% افزایش به 0.9798 دلار رسید، در حالی که پوند/دلار (GBP/USD) پس از افت اولیه بهبود یافت و در 1.1160 دلار معامله شد.

در همین حال، در اروپا، پس از اینکه داده‌های جدید نشان داد اقتصادهای بریتانیا و آلمان در حال کاهش بیشتر هستند، پوند و یورو با مشکل مواجه شدند. علاوه بر آن، هم فروش خرده‌فروشی و هم تولید صنعتی در بزرگترین اقتصاد منطقه یورو در ماه آگوست بیش از حد انتظار کاهش یافت، و در کنار همه‌ی این‌ها، وام‌دهنده وام مسکن هالیفاکس دومین افت ماهانه را در قیمت مسکن گزارش کرد. 


آیا این خبر مفید بود؟

والر ساعاتی پس از مجموعه دیگری از داده‌ها که ادعاهای اولیه برای دریافت مزایای بیکاری را انعکاس داد، خاطرنشان کرد: «ما در حال حاضر با یک موازنه بین هدف اشتغال و تورم خود مواجه نیستیم، بنابراین سیاست پولی می‌تواند و باید به شدت برای کاهش تورم استفاده شود.»

و اما در کره جنوبی، پس از گزارش‌های ضعیف درآمدی از صنعت نیمه‌رساناهای کلیدی، به‌ویژه غول داخلی سامسونگ، دلار به رشد خود در برابر وون کره ادامه داد و 0.4 درصد افزایش یافت.

از سوی دیگر، بازار اکنون در حال آماده‌شدن برای گزارش رسمی بازار کار برای ماه سپتامبر است که در ساعت 08:30 به وقت شرقی منتشر می‌شود. تحلیلگران انتظار دارند حقوق و دستمزد غیرکشاورزی 250000 نفر افزایش یافته باشد که از 315000 نفر در ماه اوت کمتر است، اما هنوز با سطوح رکودی فاصله دارد.

تا ساعت 03:30 به وقت شرقی (07:30 GMT)، شاخص دلار، که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز پیشرفته اقتصادی دنبال می‌کند، تقریباً بدون تغییر در 112.15 باقی ماند و در دو جلسه گذشته بیش از 1% افزایش یافت؛ علت کلیدی آن است که فدرال رزرو، انتظارات بازار را از چرخه اولیه به سمت یک سیاست پولی آسان‌تر به عقب می‌راند.

بخوانید:  حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع)

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع روز پنج‌شنبه، کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو هشدار داده بود که نرخ بهره تا سال آینده همچنان افزایش خواهد یافت؛ در حالی که رئیس فدرال رزرو شیکاگو، چارلز ایوانز، اظهار داشت که انتظار دارد نرخ صندوق‌های فدرال رزرو قبل از توقف چرخه‌ی انقباضی فدرال، به 4.75 درصد برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دلار در معاملات اولیه روز جمعه در اروپا به طور کلی ثابت بود و در این راستا به دستاوردهایی که به دلیل اظهارنظرهای تندروانه‌تر فدرال رزرو در روز پنج‌شنبه به دست آورده بود، وفادار ماند.

پوند همچنین مجبور شد با اولین هشدار شبکه ملی مواجه شود؛ هشداری مبنی بر این که ممکن است در زمستان امسال در صورت قطع کامل گاز روسیه، ناچارأ خاموشی‌های متوالی را اعمال کند. در عین حال، رئیس دولت اروپا در نشستی در پراگ به بحث‌های خود در مورد سقف احتمالی قیمت گاز طبیعی ادامه خواهد داد.

افزایش یک شبه دلار با مداخله کلامی بیشتر برای حمایت از دلار/ین (USD/JPY) بررسی شد، زیرا دوباره از سطح 145 دلار سقوط کرد. نخست‌وزیر فومیو کیشیدا با نگاهی به کاهش شدید ارز ژاپن، چنین اظهارنظر کرد: «افت شدید و یک‌طرفه ین، مانند آنچه اخیراً مشاهده شد، بی‌سابقه و البته نامطلوب است».

انتهای پیام/





به علاوه، علیرغم کاهش شدید تصدی شغلی گزارش‌شده در ماه قبل توسط وزارت کار، سطوح پایین تاریخی گزارش حقوق و دستمزد ADP در روز چهارشنبه همچنین به ادامه‌ی رشد اشتغال با سرعت مناسب در ماه سپتامبر اشاره کرد.