رقابت جواد عزتی و سیمرغ با تمساح خونی/ رمالی مهران مدیری در کنار پرونده قتلی که جسد نداشت

فیلم سینمایی «تمساح خونی» اولین ساخته سینمایی جواد عزتی نخستین فیلمی است که در این روز در خانه جشنواره در برج میلاد به نمایش درمی آید.

دیگر بازیگران این فیلم سینمایی را بهراد خرازی، مرتضی تقی‌زاده، یدالله شادمانی، محمد صابری، حامد نظامی اصل، فرهاد شعاع، ابوذر چهل امیرانی، بهراد سلاح ورزی، حاتم مشمولی و محمود موسوی تشکیل می‌دهند.

جواد عزتی با تمساح خونی به رقابت قدرت رمالی مهران مدیری آمد

محمود کلاری فیلم‌بردار باسابقه سینمای ایران است که تاکنون چندین سیمرغ از ادوار مختلف جشنواره فجر را کسب کرده است. علی اوجی که سابقه تهیه فیلم های کارگردانانی همچون مسعود کیمیایی را در کارنامه دارد این فیلم را تهیه کرده است.

در خلاصه داستان این اثر سینمایی آمده است: «قصه فیلم پرواز ۱۷۵ از آنجا آغاز می‌شود که کودکی جنوبی یک ماهی صید می‌کند. در داخل شکم این ماهی، انگشتری است که مشخص می‌شود به شهیدی مفقودالاثر تعلق دارد. در ادامه حوادثی رخ می‌دهد تا این انگشتر به دست مادر آن شهید که سال‌ها چشم‌به‌راه خبری از فرزندش است برسد.»

جواد عزتی با تمساح خونی به رقابت قدرت رمالی مهران مدیری آمد

این فیلم به تهیه کنندگی کامران حجازی و نویسندگی پدرام افشار است.

در سانس آخر فیلم «پرواز ۱۷۵» ساخته محمدحسین حقیقت ساعت ۲۲ نمایش داده می شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ دومین روز جشنواره چهل و دوم جشنواره فیلم فجر شروعی متفاوت را نمایش فیلم در خانه جشنواره در برج میلاد آغاز می کند.

جواد عزتی با تمساح خونی به رقابت قدرت رمالی مهران مدیری آمد

 



منبع

جواد عزتی تا به حال علی رغم حضور های درخشان خود در جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ نشده است، باید منتظر ماند و دید که آیا این بار عزتی می تواند در مقام کارگردان سیمرغ را از آن خود کند؟.

بخوانید:  افتتاح پروژه های عمرانی همزمان با عید غدیر خم

یکی از نکات قابل توجه در این فیلم، حضور کاظم دانشی در مقام فیلمنامه نویس است که تجربه نگارش و کارگردانی فیلم سینمایی «علف زار» را داشته است. همچنین تهیه کنندگی این فیلم سینمایی را مصطفی احمدی برعهده داشته است.

در این اثر سینمایی بازیگرانی چون جمشید هاشم پور، جعفر دهقان، رضا توکلی، اتابک نادری و ثریا قاسمی حضور دارند.

فیلم سینمایی «پرواز ۱۷۵» آخرین فیلمی است که در دومین روز از این دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته می‌شود. کارگردانی این فیلم که در بخش «نگاه نو» به نمایش گذاشته می‌شود توسط محمدحسین حقیقت انجام گرفته است.

در سانس سوم نیز فیلم «بی‌بدن» ساخته مرتضی علیزاده ساعت ۱۷ نمایش داده خواهد شد.

در نوبت دوم نمایش فیلم ویژه اهالی رسانه «تابستان همان سال» ساخته محمود کلاری، ساعت ۱۶ میزبان اهالی رسانه خواهد بود.

«بی بدن» بر اساس داستانی واقعی به یکی از جنجالی ترین پرونده‌های جنایی چند ساله اخیر پرداخته و کاظم دانشی که پیش از این فیلم «علفزار» را ساخته بود در این فیلم به عنوان نویسنده حضور دارد. این فیلم به ماجرای قتل غزاله شکور به دست آرمان عبدالعالی است که در دهه ۹۰ رخ داد و هیچ گاه جسد غزاله شکور پیدا نشد، می پردازد.

در «تمساح خونی» جواد عزتی، عباس جمشیدی‌فر، سعید آقاخانی، الناز حبیبی، بهزاد خلج، شبنم قربانی و با حضور جمشید جهانزاده، رامین پورایمان و کیومرث مرادی نقش‌آفرینی می‌کنند.

مهران مدیری در این اثر سینمایی نقش یک آئینه بین و رمال را بازی می‌کند.

در این فیلم سینمایی که داستان متفاوتی را دنبال می‌کند بازیگرانی چون علی شادمان، فریبا نادری، سمیرا حسن پور، رؤیا جاوید نیا، مهرو نونهالی و با حضور صابر ابر، پژمان بازغی، نسیم ادبی، رایان سرلک، رونیکا بهرام زاده و مهران مدیری حضور دارند.

بخوانید:  رشد 118 درصدی تسهیلات پرداختی بانک ملت به شرکت های دانش بنیان

در خلاصه داستان این اثر سینمایی آمده است: عطای ۷ ساله را پیش یک رمال آیینه‌بین می‌برند تا طی مراسمی دزد طلاهای عمه‌اش را در آینه شناسایی کند، عطا که هیچ تصوری از سرانجام آنچه در آن شرایط بر زبان می‌آورد ندارد، برای رهایی از آن وضعیت، هر آنچه از تعاریف عمه‌اش درباره شک و تردید او نسبت به دزدی داوود پسر عمه دیگرش شنیده بازگو می‌کند، غافل از آنکه این دروغ موجب عقوبتی دوراز انتظار برای کل خانواده می‌شود.

در توصیف این فیلم سینمایی آمده‌است: درسته که قانون جنگل نانوشته‌ست، اما وقتش که برسه درنده‌ها تاوان پس میدن، گوزن‌ها جشن میگیرن…

جواد عزتی با تمساح خونی به رقابت قدرت رمالی مهران مدیری آمد

در این اثر سینمایی بازیگران شناخته شده بسیاری حضور دارند که از آن جمله می‌توان به الناز شاکر دوست، نوید پورفرج، سروش صحت و گلاره عباسی اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که نوید پور فرج و الناز شاکردوست نقش‌های اصلی این فیلم را بازی می‌کنند.