​رژیم صهیونیستی در مقابل غزه مستاصل شده است/ هرگاه اسرائیل دست از پا خطا کند غزه وارد می شود

در ابتدا عزالدین ابوقاسم از شهر الناصره فلسطین در پاسخ به این پرسش که آیا تفاوت نسلی در بین جوانان نسل اول و نسل های چهارم و پنجم فلسطین تفاوت فاحشی است، گفت: متاسفانه وقتی گروه ها و جنبش های مقاومت تشکیل شد، آنها همه انواع سلاح ها را داشتند، اما در زمینه اعتقاد و دین نقص داشتند و زیاد به این موضوع توجه نکردند. فکر کردند با سلاح و مقاومت فلسطین آزاد می شود.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود که فلسطینیان به دین و اعتقاد توجه کردند

در ادامه حمزه یاسین از شهر صفد در شمال فلسطین اشغالی، بیان کرد: در روز نکبت در سال 1948 تا 10 سال بعد از آن، احساس پیروزی و آزاد کردن زمین های اشغالی فلسطین در بین جوانان نسل اول فلسطین وجود نداشت. احساس ناامیدی و سرخوردگی داشتند. اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انتفاضه اول شروع شد و توجه مردم فلسطین به اندیشه سیاسی شکل گرفته در ایران جلب و باعث شد جنبش هایی در فلسطین شکل بگیرد که نگاه های ایدئولوژیک به اسلام داشتند. چند جنبش قبل از آن وجود داشتند اما اعتقادی به دین نداشتند و تنها می خواستند مقاومت کنند.

وی افزود: ما ضرب المثلی داریم که می گوید چیزهایی را که با قوت گرفته شده است، اگر قوت نداشته باشید نمی توانید پس بگیرید. آنها فقط سلاح داشتند و اعتقاد در دل هایشان نبود. در آخر موضوع فلسطین آنطوری ختم خواهد شد که خداوند در قرآن وعده داد. خداوند فرمود فلسطین آزاد می شود. تصور می کنم نسل اول از جوانان و گروه های مقاومت در فلسطین باید بیشتر به مسائلی مثل دین اسلام و مسلمانان توجه می کردند.

«ساعت به وقت فلسطین» با اجرای علی خلیلی و حامد نگارش و تهیه کنندگی و کارگردانی امیر تاجیک پنجشنبه ۲۵ خرداد ساعت ۱۷:۲۰ از شبکه یک سیما پخش شد و امروز جمعه ۲۶ خرداد ساعت ۱۳:۱۰ بازپخش می‌شود.

این دانشجوی فلسطینی درباره جمله ای از بن گوریون صهیونیست که در ابتدای تاسیس رژیم اشغالگر قدس گفته بود پیرها می میرند و جوان ها فراموش می کنند، تصریح کرد: هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد. ما هرجای دنیا که به دنیا بیاییم عشق فلسطین را دلهایمان داریم و این عشق درخون ما جاری است، در حالی که فلسطین را ندیده ایم . 7 میلیون فلسطینی در خارج از این کشور زندگی می کنند و حاضر هستند همین فردا برای آزادی فلسطین به میدان بیایند. ما همیشه در حال آماده باش هستیم و حتی کلیدهای خانه هایمان را برای روزی که به سرزمینمان برمی گردیم، نگاه داشته ایم. 

بخوانید:  به همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اصفهان مدرسه ۶کلاسه برکت شهید توسلی روستای فارفان افتتاح و به بهره برداری رسید

جامعه جوان فلسطین به رویارویی با اسرائیل معتقدند/ هرگاه اسرائیل دست از پا خطا کند غزه وارد می شود

او درباره اینکه جوانان فلسطینی عضو گروه های جهادی نیستند و مستقل هستند، اظهار کرد: در حال حاضر گروه های حماس و جهاد وجود دارند. اما حتی گروه هایی مثل «عرین الاسود» که جزو حماس و جهاد نیستند هم به مقاومت اعتقاد دارند و هیچ مشکلی با هم ندارند. امروز اجماع در مقاومت پدیده ای جدید در نسل جدید فلسطین است. 

این کارشناس مسائل غرب آسیا توضیح داد: ارتش های عربی در جنگ های سال های 47،48، 56 ،67 و 73 نشان دادند توان بازپس گیری فلسطین را ندارند. پیمان کمپ دیوید توسط مصر امضا شد و معادله مختل شد، دیگر دولت های عربی وارد جنگ نشدند. برای نسل های بعدی فلسطین این تصاویر مثل یک فیلم است. دیدند که ارتش های عربی کاری نکردند. همزمان انقلاب اسلامی پیش آمد و این انقلاب به پیروزی رسید. ایران 8 سال در جنگ تحمیلی با صدام ایستادگی کرد و موفق شد از کشور خودش دفاع کند و یک وجب از خاکش را از دست ندهد.

انتهای پیام/ 





کلید خانه هایمان را برای روز بازگشت به فلسطین نگه داشته ایم

نسل اول فلسطین در زمینه اعتقاد و دین نقص داشتند

ماجرای زنده سوزاندن 80 پیرمرد در فلسطین

رویوران تصریح کرد: همه این تصاویر در مقابل چشمان این نسل بوده و هست. به همین دلیل می بینید در سال 1987 با انتفاضه اول، نسلِ مقاومت هویت اسلامی پیدا کرد. جامعه جوان فلسطین به رویارویی با اسرائیل معتقدند و تا امروز بسیاری از معادلات را تغییر داده اند. رژیم صهیونیستی در مقابل غزه مستاصل شده است و نمی داند باید چه کند. امروز معادله بازدارندگی وجود دارد. هرگاه اسرائیل دست از پا خطا کند غزه وارد می شود. 

بخوانید:  ایران دارای رتبه اول سطح زیر کشت باغات پسته جهان است

اجماع در مقاومت پدیده‎ای جدید در نسل جدید فلسطین است 


آیا این خبر مفید بود؟

در ادامه عباد امین که متولد سوریه است اما اصالت او به روستای الطیره شهر حیفا در فلسطین برمی گردد، سخنانی گفت: رژیم صهیونیستی سالهاست که برای گرفتن مناطقی از فلسطین برنامه ریزی کرده است و با مسائل اعتقادی به خاک کشور ما ورود کرد. با تمام تجهیزات و تسهیلات وارد کشور ما شدند و اجداد ما را کشتار کردند. 

انقلاب ایران باعث شد جنبش هایی در فلسطین شکل بگیرد

وی یادآور شد: از جنگ سال 2006 اسرائیل و حزب الله لبنان امید مردم کشورهای مجاور به پیروزی بیشتر شد. آنها دریافتند به مرحله ای رسیده اند که می توانند مقاومت کنند و پیروز شوند. نسل قبلی ناامید بود اما نسل جدید پر امید به سوی پیروزی حرکت می کند.

او ضمن اشاره به زنده سوزی فلسطینیان در روستای الطیره در جولای ۱۹۴۸ بیان کرد: پدربزرگم تعریف می کرد در الطیره 80 پیرمرد زنده سوختند و هدف اسرائیلی ها این بود که دیگران را بترسانند. آنها با اجداد ما چنین کردند و شما تصور کنید که آنها در چه شرایطی بودند. با وجود این اتفاقات آنها مقاومت کردند و اما در نهایت شکست خورند و به سمت لبنان و سوریه رفتند. این اتفاقات سینه به سینه به نسل های بعد منتقل می شود. در نهایت مردم فهمیدند تنها راه مبارزه با اسرائیل جنگیدن با سلاح است و بهترین سلاح اعتقاد است.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید حسین رویوران کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در یازدهمین قسمت برنامه «ساعت به وقت فلسطین» به گفتگو و پرسش و پاسخ با دانشجویان فلسطینی که از شهر‌های مختلف این کشور به ایران آمده‌اند، پرداخت. 

بخوانید:  کمک‌رسانی داوطلبان هلال احمر در شیرخوارگاه‌ها

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

ارتشهای عربی کاری برای فلسطین نکردند

این دانشجوی فلسطینی تاکید کرد: گروه جنبش جهاد اسلامی، گروه حماس و جنبش های دیگر بعدها وقتی دیدند انقلاب اسلامی ایران پیروز شد، به اساس آنکه اسلام بود توجه کردند و دریافتند که آنها نیز با تکیه بر دین و اعتقاد می توانند به نتیجه برسند.

در ادامه حسین رویوران در این خصوص گفت: نسل چهارم فلسطین که این دانشجویان نیز از این نسل هستند، بسیار با ایمان هستند و بر آزادی فلسطین اصرار دارند. این اعتقاد قوی و ریشه ای به مسائل زیادی برمی گردد. نکته اول این است که اجداد این جوانان در سال 1948؛ زمانی که گروه های هگانا، اشترن، آرگون مردم را در شهرهای کفرقاسم، طنطوره و … می کشتند و شهرها را بمباران می کردند، فرار کردند. مشکلی که وجود داشت این بود که این نسل شناختی از شرایط نداشتند و به ارتش های عربی امید داشتند. ارتش های عربی کاری برایشان نکردند و در نهایت در اولین نبرد در سال 1948 از 27 هزار کیلومتر مربع مساحت فلسطین 21 هزارکیلومتر را از دست دادند. 

امین در پایان گفت: اسرائیل با مسائل اعتقادی وارد شد و مردم فلسطین هم دریافتند که تنها با تجهیزات جنگی نمی شود مقاومت کرد و باید اعتقاد در میان باشد. با اعتقاد ریشه های خودشان را قوی کردند. همیشه در طول تاریخ عده مسلمانان کم بود اما اعتقاد باعث شد پیروز شوند. فلسطینیان در زمان اشغال این کشور اعتقادشان ضعیف بود اما اخیرا مردم به این نتیجه رسیده اند که باید از اسلام و اعتقاد انرژی بگیرند و به مقاومت ادامه دهند تا به پیروزی برسند.