رییس  فدراسیون دوچرخه‌سواری :کسب سهمیه المپیک در بخش جاده یکی از دستاورد‌های فدراسیون دوچرخه‌سواری در سال ۱۴۰۲ بود

در بخش قهرمانی و تیم‌های ملی فدراسیون دوچرخه‌سواری تلاش کرد به رغم مشکلات اقتصادی زیاد در همه مسابقات آسیایی نمایندگان خود را اعزام نماید. گرچه اعتقاد دارم در بخش نتیجه گیری و کسب مدال چندان موفق نبودیم.
البته ما در بازی‌های آسیایی هانگژو شاهد عملکرد درخشان دو نماینده اعزامی کشورمان بودیم. کسب مدال ارزشمند برنز خانم فرانک پرتوآذر برای اولین بار در تاریخ دوچرخه‌سواری کشورمان یکی از اتفاقات خوب را برای دوچرخه‌سواری ایران به ارمغان آورد. همچنین کسب دو مقام چهارمی توسط علی لبیب نماینده جوان کشورمان نیز توانست فدراسیون دوچرخه‌سواری را در زمره فدراسیون‌های موفق قرار دهد. باز هم جا دارد از وزیر محترم ورزش تشکر ویژه‌ای داشته باشم که در دیدار با مقام معظم رهبری، رشته دوچرخه‌سواری را در بین رشته‌های موفق بازی‌های آسیایی عنوان کرد.

اسدی در ادامه به تحولات سازمان لیگ و مسابقات دوچرخه‌سواری اشاره داشتند و افزودند: پایین بودن سطح لیگ‌ها و مسابقات داخلی موجب افت محسوس و کیفی رویداد‌های داخلی در چند سال اخیر شده بود. با یک کار کارشناسی و اصولی آیین نامه سازمان لیگ را پس از سال‌ها بازنگری و متحول کردیم و بنا داریم مسابقات را با رویکردی حرفه ای‌تر برگزار کنیم.
جذب مربی خارجی برای ملی پوشان دوچرخه‌سواری کشورمان با همکاری کمیته ملی المپیک یکی از اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ بود و امیدواریم با حضور مربی خارجی سطح توانایی و تکنیکی ورزشکاران کشورمان را تا حد زیادی بالا ببریم. این مربی تا المپیک به صورت آنلاین در خدمت تیم ملی دوچرخه‌سواری کشورمان خواهد بود.

فدراسیون دوچرخه‌سواری در بخش آموزش  هم در سالی که گذشت عملکرد مطلوبی داشت و دوره‌های آموزشی قابل قبولی را در سراسر کشور برگزار نمود و مدارک دوره‌های پیشین را بروزرسانی کردیم.

بخوانید:  توسعه رشته "بی‌ام ایکس" دوچرخه‌سواری در اولویت برنامه‌ها است

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در پایان اظهار داشت: کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در بخش جاده یکی از دستاورد‌های فدراسیون دوچرخه‌سواری در سال ۱۴۰۲ بود و در تلاش هستیم نماینده شایسته‌ای را در این مسابقات شرکت دهیم.
همچنین در بخش تجهیزات نیز با توافقاتی که داشتیم بزودی در بخش تامین دوچرخه نیز اقدامات قابل توجهی صورت خواهد گرفت، هرچند ناچیز، اما لازم بود در بخش سنجش تحولاتی بوجود بیاوریم.
امیدوار هستم با همت همکارانم در فدراسیون شاهد رشد و توسعه رشته دوچرخه‌سواری در سال جدید باشیم. جا دارد سال جدید را به همه هموطنان عزیزمان تبریک بگویم و سالی سرشار از موفقیت و سربلندی برای همه هموطنان کشورم آرزومندم.

 انتهای پیام/ 



منبع

به گزارش  خبرگزاری برنا؛ رسول اسدی در تشریح دستاورد‌های فدراسیون دوچرخه‌سواری در سالی که گذشت اظهار داشت: اصلی‌ترین برنامه این فدراسیون پس از انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری در اواخر بهمن ماه ۱۴۰۱ تشکیل و تعیین کمیته‌های مختلف فدراسیون و به دنبال تصویب آیین نامه‌های اجرایی فدراسیون بود.