سازمان ملی استاندارد وظایف خود را به استانها واگذار می‌کند

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

وی حق رضایت از خدمات، ایمنی و حق کیفیت زندگی خوب را جزو حقوق مردم دانست که سازمان استاندارد در این زمینه متعهد است.

وی با اشاره به ضرورت بسط فرهنگ استانداردسازی گفت: وقتی قانون اعمال می شود همه باید از آن تبعیت کنند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و هیات همراه از روز جمعه عصر سفری ۲ روزه به همدان داشته اند تا با مسئولان استانی و شرکت در جلسات مختلف زمینه های همکاری مشترک در زمینه های گردشگری و دانشگاهی  و بهره گیری از ظرفیت های این استان را بررسی کنند.

اسلام پناه درباره صادرات کالا و محصولات به دیگر کشورها ادامه داد: باید استاندارد کشورهای هدف شناسایی و سپس نسبت به صادرات اقدام کنیم تا کالای صادرات کشور برگشت نخورد.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور گفت: در مراکز تعیین صلاحیت در حوزه خدمات باید تلاش بیشتری صورت بگیرد تا کاستی ها برطرف شود.


آیا این خبر مفید بود؟

وی با اشاره به اینکه در زمینه استانداردسازی محصولات کشاورزی قید «تسریع و تسهیل» را داریم، افزود: باید با ترک فعل ها در زمینه استاندارد برخورد کرد و انحصار در بازرسی نیز مورد تایید نیست.

 





رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اظهار داشت: دولت باید تصدی گری را رها کند و از طریق مراجعی مانند سازمان استاندارد به سمت نظارت روی آورد.

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد کشور سازمانی بالادستی، مرجع و نظارتی است افزود: در شورای عالی استاندارد هر سه قوه کشور در آن حضور دارند و قصد داریم بخش خصوصی را به آن اضافه کنیم.

بخوانید:  دولت ۸۳ هزار میلیارد تومان صرف خرید گندم از کشاورزان کرد

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مهدی اسلام پناه روز شنبه در نشستی مشترک با استاندار و دستگاههای ناظر بر تولید در صنعت، کشاورزی و خدمات در استانداری همدان با تاکید بر اینکه باید بتوانیم اعتماد مردم را جلب کنیم، خاطرنشان کرد: همه دستگاههای اجرایی باید در زمینه استاندارد سازی محصولات و تولید کالا و خدمات همکاری داشته باشند.

 رئیس سازمان ملی استاندارد تاکید کرد: تاکنون استاندارد در حوزه خدمات به مردم فعال نبوده است اما دولت سیزدهم در این زمینه ورود کرده چرا که خود را وکیل مردم می داند.

اسلام پناه تصریح کرد: دولت وعده گشایش اقتصادی به مردم را داده است و این امر با ارتقای سطح کیفیت تولید و خدمات و همچنین با شفافیت عمل کردن دستگاههای مرتبط در این زمینه محقق می شود.