صعود به دماوند با پوتین و کوله سربازی

برنا: خیلی از جوان ها فارغ از تنبلی، از گرانی وسایل کوهنوردی و طبیعت گردی گلایه دارند، آیا با هزینه کم هم می توان سفر کرد؟
قارایی: من ۵ سال اول با پوتین و کوله سربازی کوهنوردی می کردم و با همان ها هم چند با به دماوند صعود کردم، پس اگر کسی بخواهد حتی با هزینه کم و حداقل امکانات هم می تواند، من ۱۰ سال پیش که ازدواج کردم خیلی اوضاع مالی مناسبی نداشتم اما دلم می خواست از یک رویدادی در بوشهر در جزیره نخیلو بازدید کنم، رویدادی که در آن ۳۰ هزار پرنده در اوج گرما یعنی مردادماه تخم‌گذاری می کردند.
من فقط توانستم کرایه اتوبوس خودم و همسرم را جور کنم و ما ۲۰ ساعت با اتوبوس در گرمای مردادماه سفر کردیم تا فقط ۲ ساعت آن رویداد و معجزه طبیعی را ببینیم،‌ البته که صد در صد با صحبت های شما موافقم اما یکی از مشکلات این است که چون وسایل ورزشی در داخل تولید می شود پس از خارج نباید وارد شود، در حالی که علی رغم تولیدات خوب ایران، لباس های کوهنوری و طبیعت گردی و تجهیزات حرفه ای بهتری وجود دارد که می توان وارد کشور کرد.
به طور کلی کوهنوردی ورزش گرانی است اما شما می توانید با ۷ یا ۸ میلیون تومان یک کوله، یک جفت کفش و یک کیسه خواب خوب بخرید، پس بخش عمده ای از مشکل به همان تنبلی بر می گردد.



منبع

بخوانید:  واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به ضرب و شتم زنان اسیر فلسطینی در زندان "دامون