فرآیند خشک کردن نانوسلولز‌ها ساده می‌شود

به دنبال بازگرداندن ذرات مودار ، دانشمندان آن‌ها را آزمایش کردند و اندازه و خصوصیات سطح آن‌ها را تعیین کردند و کشف کردند که عملکرد و ویژگی‌های آن‌ها مشابه مواردی است که قبلاً خشک نشده بودند. همچنین، آن‌ها دریافتند که این ذرات می توانند به خوبی برای کارهای مختلف استفاده شده و پایداری خود را در طیف وسیعی از مخلوط‌های مایع از pH و سطح شوری مختلف حفظ کنند.



آیا این خبر مفید بود؟

برانا هانتینگتون، نویسنده این مقاله و دانشجوی دکترا مهندسی شیمی در دانشگاه دلاور می‌گوید: «ما نگاه کردیم که چگونه می‌توانیم نانوبلورهای شاخه‌دار را داشته باشیم، آن‌ها را در اجاق خشک کردیم و در ادامه در محلول‌های حاوی یون‌های مختلف دوباره آن‌ها را دیسپرس کردیم. ما عملکرد آن‌ها را با نانوکریستال‌های سلولز معمولی و غیر شاخه‌دار مقایسه کردیم.»

پارچ میکا، دانشجوی دکترا دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا می‌گوید: «نانوبلورهای مودار حتی در غلظت‌های نمکی بالا می‌توانند دوباره تغییر شکل دهند، حتی در محیط‌های خشن نیز گروه‌های عاملی خود را حفظ می‌کنند که این کار ممکن است در طیف گسترده‌ای از حوزه‌ها مورد استفاده قرار گیرند. این کار ممکن است راه را برای پردازش پایدار و در مقیاس بزرگ نانوسلولوزها بدون استفاده از روش‌های افزودنی یا صرف انرژی هموار کند.»

بخوانید:  فعالیت ادارات در ماه رمضان از ساعت ۸ صبح آغاز می شود


|

فرآیند خشک کردن نانوسلولز‌ها ساده می‌شود





منبع

امیر شیخی و همکارانش از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا ساز و کاری برای خشک کردن و دیسپرس نمودن مجدد نانوبلورهای سلولز ارائه دادند که تاثیر منفی روی گروه‌های عاملی و عملکرد نانوسلولز ندارد.

انتهای پیام/





نانوکریستال‌ها از زنجیره‌های سلولز با بار منفی در انتهای خود، به نام مو یا شاخه تشکیل شده‌اند. هنگامی‌که در معرض هیدراته شدن مجدد قرار می‌گیرند، موها تمایل به دفع یکدیگر و جدا شدن دارند و بدین ترتیب زمانی که دومرتبه قرار است در یک مایع پراکنده شوند دافع الکترواستاتیک را تجربه می‌کنند.