قزوین می تواند به شهر دانش بنیان شاخص کشور تبدیل شود

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین اظهارداشت: شبکه نوآوری پارک مدت دو سال است فعال شده که باید زیست بوم استان را تشکیل دهیم و مرکز نوآوری چشمه نور در داخل پارک فعال شده و با مصوبه سفر رئیس جمهور امیدواریم تکمیل طرح«چشمه نور» شتاب گیرد.

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین یادآورشد: تا پایان امسال بایستی تعداد شرکت های دانش بنیان را افزایش دهیم و فعالیتها را توسعه بخشیم تا به دستاوردهای بهتری نائل شویم.

انتهای پیام



منبع

احمدی بیان کرد: امسال مصمم هستیم مرکز مالکیت فکری پارک را فعال کنیم تا دغدغه ایده پردازان برای ثبت مالکیت فکری آنها برطرف شود.

وی یادآورشد: درحال حاضر 80 شرکت یا هسته در مرکز نوآوری استان فعال شده و صورت راه اندازی پروژه بین المللی چشمه نور و فعال شدن شرکت های دانش بنیان بیشتر در عرصه های صنعت و کشاورزی می توانیم قزوین را به شهر دانش بنیان کشور تبدیل کنیم.

در ادامه تفاهم نامه همکاری میان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان و پارک علم و فنآوری قزوین امضا شد.

image_2022_8_3-16_51_6_675_EYa

در این نشست که میثم پیله فروش معاون اقتصادی استانداری، خلیلی خواه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، عباسپور مدیرکل امور مالیاتی، نیک روشت مدیرکل گمرک، معدنی رئیس شورای هماهنگی بانکها، حیدری جمع آوری وفروش اموال تملیکی، چگینی رئیس شورای هماهنگی بیمه های استان و جمعی از شرکت های دانش بنیان حضور داشتند پس از طرح چالش ها و موانع پیش روی شرکت های دانش بنیان راهکارهای حل آنها و رفع موانع با حضور مدیران دستگاههای اجرایی بررسی شد.

بخوانید:  روند صدور روادید رکابزن در حال طی شدن است

احمدی تصریح کرد: در استان قزوین بیش از 107 شرکت دانش بنیان داریم و تاکنون 2020 محصول تولیدی توسط این شرکتها تولید شده و در صورت حمایت جدی در تجاری سازی محصول می توانیم به اقتصاد دانش بنیان هم کمک کنیم.

image_2022_8_3-16_48_47_912_she

image_2022_8_3-16_48_38_155_Zp1

وی تصریح کرد: مرکز نوآوری و تخصصی مهارت دانشکده فنی و مهندسی شهید بابایی و مرکز نوآوری زیست فنآوری پزشکی و پردیس سلامت هم در دست احداث است و بزودی مرکز نوآوری فرهنگ و هنر با عنوان« خانه خلاق» در سرای سعدالسلطنه افتتاح می شود.

وی اضافه کرد: پارک علم و فنآوری قزویندر 30 هکتار وسعت ایجاد شده و دارای 85 مرکز رشد، 45 واحد فنآور و 35 شرکت دانش بنیان است.

جعفر احمدی رئیس پارک علم و فنآوری استان قزوین در این نشست اظهارداشت: برای تحقق شعار سال و حمایت از شرکت های دانش بنیان عزم جدی داریم و با تعامل و هم افزایی مدیران دستگاههای متولی برای رفع موانع و چالش ها برنامه ریزی کرده ایم.

احمدی گفت: راه اندازی مرکز نوآوری گیربکس در شرکت نیرو محرکه از کارهای بسیار ارزشمندی است که ارتباط صنعت و دانشگاه و شرکت های دانش بنیان را محقق کرده و دستاوردهای زیادی خواهد داشت.

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین همچنین راه اندازی شهرک تولید محتوای سینمایی را از دیگر برنامه های پارک در آینده دانست.

احمدی گفت: تهیه نقشه راه توسعه زیست بوم دانش بنیان قزوین، مرکز نوآوری  و مراکز رشد شتاب دهنده، احداث پردیس علم و فنآوری در آبیک، تعیین زون های دانش بنیان در شهرک های صنعتی از برنامه های این پارک است.

بخوانید:  شناورهای نظامی ایران در برزیل+ تصاویر

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ نشست تخصصی شورای هماهنگی واحدهای تابعه وزارت اقتصادی و دارایی استان با پارک علم و فنآوری قزوین با هدف تبیین ظرفیت ها و مشوق های قانونی در حمایت از شرکت های دانش بنیان روز چهارشنبه در پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد.