مالیات 98 میلیون دلاری برای اپل

فروشگاه‌ها مسئول پوشش مالیات پرداخت‌نشده برای خریدهایی هستند که شرایط لازم را برآورده نمی‌کنند. بررسی‌های مقامات مالیاتی نشان می‌دهد که تقریباً 24000 مورد عدم گزارش پرداخت مالیات بر مصرف توسط شرکت‌ها در سال منتهی به ژوئن است. در مجموع 86.9 میلیارد ین مالیات معوق وضع شد که نسبت به پنج سال قبل 11 درصد افزایش داشت. از سال گذشته، اداره مالیات توکیو از سه فروشگاه بزرگ زنجیره ای در مجموع بیش از 100 میلیون ین مالیات مصرف پرداخت نشده دریافت کرده است.

خرید مواد مصرفی مانند لوازم آرایشی یا دارویی با معافیت مالیاتی به 500000 ین محدود شده است، اما هیچ سقفی برای کالاهای عمومی مانند لوازم الکترونیکی خانگی وجود ندارد.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

ژاپن از سال 2012، گردشگری ورودی و مصرف را به یکی از محورهای استراتژی رشد خود تبدیل کرده است و جایگاه های پرواز و فروشگاه های معاف از مالیات را گسترش داده است. انجمن فروشگاه های بزرگ ژاپن گزارش داد که خریدهای معاف از مالیات، معیاری برای سنجش اشتهای بازدیدکنندگان خارجی برای خرید، سومین رکورد سالانه متوالی را در سال 2019 با بیش از 340 میلیارد ین ثبت کرد. اما معافیت های نامناسب برای دولت هزینه هایی را به همراه دارد که برای تامین مالی برنامه های تامین اجتماعی به آن نیاز دارد.

خرید معاف از مالیات ژاپن به بازدیدکنندگانی که کمتر از شش ماه اقامت می‌کنند اجازه می‌دهد تا اقلامی مانند سوغاتی یا کالاهای روزمره را بدون پرداخت 10 درصد مالیات مصرف بخرند، اما این معافیت برای خریدهایی که برای اهداف فروش مجدد اعمال می‌شوند اعمال نمی‌شود.

بخوانید:  خیبر خرم‌آباد صدرنشینی را از  چادرملو گرفت

طبق آخرین گزارش سالانه این شرکت، فروش اپل در ژاپن در سال مالی 2022 بالغ بر 26 میلیارد دلار بوده است.هزینه مالیات معوقه غیرمعمول بزرگ حاکی از شکاف آشکار در قوانین منحصر به فرد خرید معاف از مالیات ژاپن است.

 برخلاف سیستم ژاپن، کشورهای دیگر معمولاً بازدیدکنندگانی دارند که هنگام خروج از کشور، خرید خود را اعلام کرده و مالیات را در آن نقطه بازپرداخت می کنند. اگرچه این کار شامل کاغذبازی های دست و پا گیر است، اما احتمال کمتری دارد که منجر به از دست رفتن درآمد مالیاتی شود.

خبرگزاری برنا-زهرا وجدانی؛ نیکی آسیا اعلام کرد که اپل ژاپن 13 میلیارد ین (98 میلیون دلار) مالیات اضافی توسط مقامات توکیو دریافت می کند، ظاهراً این امر برای فروش عمده آیفون و سایر دستگاه ها به گردشگران خارجی است که به اشتباه از مالیات مصرف معاف شده اند.

اعتقاد بر این است که اپل ژاپن یک اظهارنامه مالیاتی اصلاح شده ارائه کرده است. این شرکت همچنین به طور داوطلبانه خرید بدون مالیات را در ماه ژوئن متوقف کرد.


آیا این خبر مفید بود؟

یک منبع گفت که خرید انبوه آیفون توسط خریداران خارجی در برخی از فروشگاه های اپل کشف شد. حداقل یک تراکنش شامل خرید صدها گوشی همزمان توسط شخصی بود که نشان می‌دهد فروشگاه از پرداخت مالیات بر فروشنده احتمالی خودداری کرده است.

ژاپن در آوریل 2020 سیستمی را برای به اشتراک گذاری داده ها به صورت الکترونیکی بین آژانس ملی مالیات و مقامات گمرکی راه اندازی کرد. مقامات مالیاتی به برخی بخش‌ها دستور داده‌اند که معافیت‌هایی را برای معاملاتی که مشکوک به نظر می‌رسند، مجاز نکنند.

بخوانید:  مانور زلزله و ایمنی در کرمان برگزار شد

انتهای پیام/