مصوبات کارگروه امنیت غذایی و سلامت لازم‌الاجرا است/دستگاه‌های متولی اهتمام داشته باشند

وی تأکید کرد: بی‌تفاوتی و بی‌توجهی نسبت به تأمین بهداشت و سلامت گردشگران و مسافران به‌هیچ‌عنوان قابل‌چشم‌پوشی و بخشش نخواهد بود و باید بنا به تعهد و وظایفی که تعریف و تعیین شده است، خدمات و اقدامات لازم توسط متولیان اجرا و انجام شود.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری نهاوند در ادامه خواستار فعال‌شدن کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری، توسط ادارات متولی همچون شهرداری، مرکز بهداشت و محیط‌زیست برای کنترل جولان موش‌ها و سگ‌های بی‌صاحب در شهر شد.

شهروز کیانی تصریح کرد: پیش از آغاز بکار معدن و تبدیل منطقه گاماسیاب به کارگاهی، حتماً از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد تا گردشگران سایر سراب‌ها و مقصدهای گردشگری و تفریحی شهرستان را جایگزین سفر خود کنند؛ اما فعلاً دستگاه‌ها موظف به ادامه خدمات‌دهی بوده و گاماسیاب هم منطقه گردشگری و آماده میزبانی گردشگران است.

به گفته وی نمی‌شود به بهانه معدنی که در بالادست سراب به سد گرین واگذار شده است، نسبت به کیفیت خدمات‌دهی به گردشگران بی‌اهمیت بود و آن را رها کرد، چراکه هنوز در خصوص معدن اقدامی صورت نپذیرفته است.


آیا این خبر مفید بود؟

وی در ادامه تمامی ادارات مربوطه را موظف کرد تا مباحث مربوط به‌سلامت و امنیت غذایی ازجمله حوادث ترافیکی، بیماری‌های غیرواگیردار، نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی به‌ویژه نظارت بر سرویس‌های بهداشتی در سراب‌ها و مراکز گردشگری و تفریحی شهرستان را از طریق دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی پیگیری و عملیاتی نمایند.

بخوانید:  رویای آزادی در پنلی مجهول/ چرا جوانان میل به گفت وگو ندارند؟

معدن بهانه غفلت متولیان از سلامت و بهداشت گردشگران گاماسیاب نشود/متولیان تا  کارگاهی شدن منطقه موظف به ارائه خدمات به گردشگران هستند

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، شهروز کیانی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان با تأکید بر ضرورت احساس مسئولیت و پیگیری بحث سلامت غذایی توسط اعضای کارگروه و غیرقابل‌چشم‌پوشی بودن کوتاهی دستگاه‌ها در این زمینه، خواستار اجرای مصوبات به لحاظ ارتباط با  سلامت مردم به قید فوریت شد و توجه به  آموزش، اطلاع‌رسانی و تشدید نظارت بر اجرای آنها شد.

معاون سیاسی فرماندار نهاوند با بیان اینکه مجوز معدن سد گرین صادر شده؛ اما هنوز شروع بکار و اقدامی نکرده است، دستگاه‌های متولی از جمله بهداشت، منابع طبیعی، میراث، بخشداری مرکزی و… را موظف به تجهیز امکانات و خدمات در سراب گاماسیاب به گردشگران و مسافران دانست.

حسین بحیرایی

کیانی گفت: همچنان که در سراب گیان هم متولیان موظف‌اند به تکلیف و وظایف تعیین شده خود در قبال سراب و گردشگران عمل و ضمن  حفاظت از این منطقه گردشگری، زیرساخت‌ها را نیز در آن تقویت کنند.

کیانی با بیان اینکه شهرستان نهاوند یکی از مقاصد اصلی گردشگری در استان است، کیفیت میزبانی دستگاه‌های متولی در مراکز گردشگری شهرستان را مهم و ضروری دانست.

وی باتوجه‌به فرارسیدن فصل گرما بر هماهنگی و همکاری شرکت آب فاضلاب با مجموعه بهداشت و درمان در تأمین آب شرب سالم برای شهروندان به‌ویژه در روستاها تأکید کرد.

معاون سیاسی فرماندار نهاوند درباره شرایط موجود در سراب گاماسیاب از وضعیت سرویس بهداشتی و نحوه خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران ابراز گلایه کرد و تأکید کرد؛ دستگاه‌های متولی موظف‌اند همچون گذشته به وظایف خود در این سراب عمل کنند

بخوانید:  رسانه‌ها باید دست دشمن را رو کنند

انتهای پیام