مقدمات سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در حال انجام است

انتهای پیام/



منبع

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مقدمات سفر رئیس جمهور به عشق آباد در حال انجام است، افزود: در هفته‌های آینده شاهد جهش جدی تجارت ایران و ترکمنستان خواهیم بود.

امیرعبداللهیان با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته در خصوص موضوع آب و حق‌آبه ترکمنستان از سددوستی که تحت تاثیر برنامه های بالادستی افغانستان قرار دارد، گفت: کمیته‌ای در این رابطه تلاش‌های جدی انجام خواهد داد تا اقدامات خارج از حوزه ایران و ترکمنستان بر منابع بالادستی حوزه آب تاثیری در حق آبه ایران و ترکمنستان در سد دوستی بر جای نگذارد.

وی ادامه داد: حجم تبادل تجاری ما به نحو رضایت بخشی در حال افزایش است. با توافقات امروز امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد یک جهش در حجم تبادل تجاری باشیم.

وی تاکید کرد: پیشتر همکاری هایی در حوزه برق و گاز وجود داشته که این همکاری ها را بیش از پیش تقویت خواهیم کرد.

وی با اعلام این خبر که در آینده و در زمانی که توافق کردیم شاهد سفر رئیس جمهور به عشق آباد هستیم، افزود: طبعا تا آن زمان ما و همکارانمان در وزارت خانه های دو کشور برای موفقیت این سفر گام های موثری را برمی داریم. یکی از اهداف این سفر فراهم کردن مقدمات سفر رئیس جمهور به ترکمنستان و اجرای توافقات گذشته و ارزیابی اجرای آنها بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه نهم فروردین ماه پس از مذاکرات با مقامات عالی ترکمنستان در جمع خبرنگاران گفت: مروری بر چگونگی پیشرفت و اجرای آخرین توافقات بین سران دو کشور در تهران داشتیم. اتفاق نظر داشتیم در حوزه های انرژی، ترانزیت، حمل و نقل، علم و فناوری همکاری ها را توسعه بدهیم.

بخوانید:  پرانیکس رفع فیلتر شد

امیرعبداللهیان: مقدمات سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در حال انجام است

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور گفت: تعداد معدودی زندانی در دو کشور وجود دارد که در دیدار با رهبر ملی ترکمنستان توافق شد گام هایی را برای استرداد و تبادل زندانیان برداریم.