موضوع جوانی جمعیت از اولویت های اساسی استان است

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران ، سیدمحمود حسینی پور روز چهارشنبه در جلسه ستاد جوانی جمعیت استان در ساری، افزود: برای جوانی جمعیت مازندران برنامه تحولی داریم و نقش فرمانداران در تحقق این مهم بسیارحیاتی است.

این مقام مسئول گفت: برای رفع مشکل مسکن دانشجوان متاهل، می توان با همکاری بخش خصوصی و همیاری شهرداری ها نسبت به احداث مسکن ارزان قیمت در شهرستان ها اقدام کرد.

طرح تحول راهبردی جمعیت و فرزندآوری در مازندران کلید خورد

انتهای پیام 



منبع

حسینی پور، تصریح کرد: دستورالعمل های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط ستاد وزارت کشور به استانداری‌ ابلاغ شده و بر اساس آن عمل می‌شود ضمن اینکه کارگروه‌های تخصصی نیز در این زمینه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود برای جوانی جمعیت استان استفاده کرد، گفت: تمام زیرساخت های موضوع جوانی جمعیت را در استان باید احیا کنیم و مهمترین موضوع در این بخش نیز مسکن است.

حسینی پور افزود: جلسات ستاد جوانی جمعیت استان باید هر ۱۵ روز یک بار برگزار و مصوبات جلسات نیز به طور مستمر پیگیری شود

وی ادامه داد: همسو با اجرای طرح جوانی جمعیت، برنامه عملیاتی مشخصی برای شهرستان ها تعریف شده است و کمیته ها نیز باید پیگیری مصوبات را مورد توجه بیش از پیش قرار دهند.

وی اظهار داشت: نقش دستگاه های اجرایی در این برنامه تحولی باید پررنگ تر دیده شود تا بتوانیم از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود در راستای مقابله با پیری جمعیت استفاده کنیم.

بخوانید:  کسری غفوری از مدیرعاملی شرکت فولاد خراسان کنار رفت

استاندار مازندران با بیان اینکه در موضوع جوانی جمعیت در کشور اقداماتی در وزارت کشور در دست اقدام است، ادامه داد: نقش دانشگاه ها در موضوع جوانی جمعیت بسیار حایز اهمیت است.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه جلسه ستاد جوانی جمعیت در استان از اولویت اساسی است، گفت: برای جوانی جمعیت در استان باید یک برنامه عملیاتی داشته باشبم.

مقام عالی دولت در مازندران از راه اندازی قرارگاه‌های ستاد جوانی جمعیت در مازندران خبرداد و با عنوان اینکه جوانی جمعیت موضوعی حکومتی نیست بلکه مردمی است، خاطرنشان کرد: در این راستا قرارگاه مردمی در استان راه اندازی شده است.

حسینی پور اظهار کرد: همچنین با توجه به تهدیدهایی که پیری جمعیت به همراه دارد، باید برنامه راهبردی داشته باشیم.

حسینی پور بیان کرد: دانشگاه ها با تولید محتوای علمی می توانند در این بخش کمک حال باشند ضمن اینکه احداث خوابگاه برای دانشجویان متاهل نیز مشوق خوبی برای دیگر دانشجویان در راستای جوانی جمعیت است.