میوه به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال شد!

دراگون در حدود ساعت ۵:۵۰ صبح روز سه‌شنبه ششم ژوئن به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۳:۲۰ به وقت ایران) ‌ به طور مستقل به درگاه ماژول فضایی هارمونی متصل شد و فضانوردان ناسا، وودی هوبورگ(Woody Hoburg) و فرانک روبیو(Frank Rubio) این روند را از داخل ایستگاه فضایی بین‌المللی زیر نظر داشتند.

در این محموله جفت دیگری از آرایه‌های خورشیدی نیز وجود دارد. به گفته‌ی آژانس فضایی ناسا، این سومین مجموعه از آرایه‌های بازشونده خواهد بود که توسط فضاپیمای اسپیس‌ایکس دراگون پرتاب شده و پس از نصب در بخش بیرونی ایستگاه فضایی بین‌المللی، به افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی نیرو برای تحقیقات و عملیات ایستگاه فضایی کمک خواهند کرد.

تحقیقات دیگری که به این ایستگاه مداری ارسال شده‌اند عبارتند از Genes in Space-۱۰ که یک آزمایش دی‌ان‌ای طراحی شده توسط دانش آموزان است که توسط آزمایشگاه ملی ایستگاه فضایی حمایت می‌شود و همچنین نسل بعدی دانه‌ها برای زیستگاه گیاهی ناسا(Plant Habitat-۰۳) که به بررسی سازگاری گیاهان با محیط‌های فضایی می‌پردازد.

به گفته‌ی ناسا، خدمه‌ی ایستگاه فضایی بین‌المللی محموله را که علاوه بر تجهیزات علمی شامل خوراکی‌هایی مانند سیب، زغال اخته، گریپ فروت، پرتقال، گوجه فرنگی گیلاسی و انواع پنیر می‌شود، تحویل می‌گیرند.

موشک فالکون ۹ اسپیس‌ایکس به فضاپیمای دراگون کمک کرد تا در سی و هشتمین پرتاب امسال این شرکت به مدار برود. این پنجمین پرواز این موشک فالکون ۹ و چهارمین پرواز برای دراگون بود که قابلیت استفاده مجدد دارد.

به عنوان بخشی از کار دانشجویان دانشگاه یورک در تورنتو برای پیشبرد تلاش‌های نظارت بر آب و هوا، این محموله همچنین شامل دوربینی است که پوشش برف و یخ را در شمال کانادا رصد می‌کند.

بخوانید:  گزارش چهارمین نشست پژوهشی جشنواره موسیقی فجر / موسیقی از کجا آمده است؟

انتهای پیام/



منبع

پس از جدایی مرحله‌ی اول فالکون ۹، این پیشران به زمین بازگشت و بر روی سکوی Just a Shortfall of Gravitas در اقیانوس اطلس فرود آمد.

دراگون تا پایان این ماه در ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌ماند و سپس با تحقیقات و محموله‌های دیگری به زمین بازمی‌گردد تا در اقیانوس در سواحل فلوریدا فرود آید.