هماهنگی برای برگزاری مطلوب مراسم اربعین تسریع می‌شود

وی افزود: از نکات مهم فاصله زمانی تا برگزاری مراسم اربعین است که باید مقدمات برای ارسال امکانات و تجهیزات فراهم شود و انتظار این است که در حوزه امکانات زیرساختی از جمله آب، برق و مخابرات هماهنگی و پیش‌بینی‌های لازم انجام شود و بهتر است در این راستا قرارگاه مشترکی را در نجف ایجاد کنیم تا زمینه هماهنگی بهتر فراهم شود.

معاون استاندار نجف گفت: بر خود تکلیف می‌دانیم تا در خدمت زائرین اربعین باشیم و اسکان و تغذیه زائرین و خدمات رسانی مطلوب به آنها فراهم شود.

گفتنی است در این نشست هماهنگی‌های لازم در زمینه‌های مختلف از جمله ارسال تجهیزات و امکانات از طریق فرودگاه نجف و همچنین مرزهای زمینی و دیگر اقدامات پیگیری شد.

در ادامه نیز هاشم الگرعاوی معاون استاندار نجف ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر و تشکر از میزبانی استانداری تهران اظهار داشت: وجوه فرهنگی، مذهبی و اقتصادی  نمادی بر قدرت و همکاری‌های مشترک دو کشور می باشد، که دشمنان به دنبال تفرقه بین دو کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ فخاری در این نشست ضمن خیر مقدم به هیئت عراقی اظهار داشت: مسائل فرهنگی، مذهبی و اقتصادی به عنوان زمینه‌های مشترک دولت و ملت عراق و ایران و بخشی از عوامل توسعه دهنده روابط دو طرف هستند.

استاندار تهران عنوان کرد: رشد و توسعه همکاری به ویژه در موضوعات مربوط به ایام اربعین فرصت‌های جدیدی را برای ارتقاء همکاری‌های دو ملت فراهم آورده است.

الگرعاوی تصریح کرد: ایجاد سیستم‌های امنیتی با استفاده از دوربین‌های مداربسته در طول مسیر نجف به کربلا برای تامین امنیت این مراسم نیز در نظر گرفته شده است.

بخوانید:  عصر امپراطورهای مجازی و جدال پلتفرم ها

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

photo_۲۰۲۳-۰۷-۰۲_۲۱-۳۵-۴۸

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

وی ادامه داد: استان نجف با وجود مرقد و بارگاه امام علی(ع) فرصت بی‌بدیلی را فراهم کرده تا ملت ایران همواره به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی عنوان کرد: اهداف اصلی سفر به ایران در محور زیارت و همکاری‌ها در این زمینه، انتقال مایحتاج و مواکب و هماهنگی برای برگزاری مطلوب مراسم اربعین می باشد.

معاون استاندار نجف ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد دینار از طرف دولت مرکزی عراق برای هزینه در بخش‌های راهسازی، پل‌سازی و خدمات رسانی به زائرین تخصیص پیدا کرده است.

فخاری گفت: استانداری تهران مسئولیت هدایت، هماهنگی و ایجاد تسهیلات برای زوار اربعین در نجف اشرف را به عهده دارد و پشتیبانی از مواکب نجف نیز به عهده استان تهران است.