پایان موفقیت‌آمیز بیست و هشتمین مانور تمرینی و آموزشی وزارت نیرو در قم





منبع

مهندس بختیاری با بیان اینکه در حوزه برق نیز بر اساس سناریو و زلزله فرضی برق برخی از مناطق پردیسان و بیمارستان مادر قطع شده بود، اظهار داشت: با توجه به آسیب به شبکه فشار متوسط و قطع برق در این منطقه به دلیل زلزله فرضی، اکیپ‌های برق شرکت‌های توزیع نیروی برق استان‌های تهران و قزوین نسبت به احداث دو کیلومتر شبکه 20 کیلوولت به‌صورت واقعی اقدام کردند.

وی بیان اینکه در حوزه‌های مختلف صنعت آب و برق سناریوهایی برای این مانور تعریف‌شده بود، اظهار داشت: صبح روز گذشته پس از دستور استاندار قم و رژه اکیپ‌های مختلف شرکت‌های آب و برق، مانور به‌صورت رسمی با شعار «پیشگام در خدمت ایثارگرانه» به تأسی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز شد.

 

وی با بیان اینکه با آغاز سناریو و با اطلاع‌رسانی که از پیش شده بود آب برخی از مناطق قطع و عملیات تعویض شیرخط آغاز شد، یادآور شد: در نهایت و با وجود دشواری‌هایی که در تعویض این شیرخط ها وجود داشت عصر روز گذشته اکیپ‌های عملیاتی استان‌های قزوین و تهران با موفقیت عملیات را به پایان رساندند و آب مناطق تحت تأثیر این شیرخط ها وصل شد.

 

 


آیا این خبر مفید بود؟

سخنگوی ستاد مدیریت اضطرار صنعت آب و برق استان قم، واقعی بودن سناریوها را از ویژگی‌های خاص این مانور برشمرد و خاطرنشان کرد: در همین راستا برای اکیپ‌های آب و فاضلاب تعویض دو شیر خط فرسوده و خراب بر روی خط اصلی 15 خرداد در نظر گرفته شده بود.

بخوانید:  دیدار تیم های فوتبال ملوان بندرانزلی _ سپاهان اصفهان


سخنگوی ستاد مدیریت اضطرار صنعت آب و برق استان قم از پایان موفقیت‌آمیز بیست و هشتمین مانور تمرینی و آموزشی وزارت نیرو در منطقه مرکزی شمال کشور خبر داد.

سخنگوی ستاد مدیریت اضطرار صنعت آب و برق استان قم خاطرنشان کرد: در نهایت بیست و هشتمین مانور تمرینی و آموزشی وزارت نیرو در منطقه مرکزی شمال کشور با اجرای تمام سناریوهای از پیش تعیین شده عصر روز گذشته با موفقیت به پایان رسید.


پایان موفقیت‌آمیز بیست و هشتمین مانور تمرینی و آموزشی وزارت نیرو در قم

وی با بیان اینکه بخش دیگر سناریوهای این مانور مربوط به شرکت آب منطقه‌ای قم می‌شد، ابراز داشت: لایروبی و پاکسازی مسیر رودخانه سلمان که بر اثر سیل فرضی مسدود شده بود، تخلیه، شستشو، ضدعفونی و آبگیری مخزن شماره 6 طایقان از آلودگی و تعمیر و هواگیری شیرهای هوا از جمله اقداماتی بود که توسط شرکت آب منطقه‌ای قم در نظرگرفته شده بود و با موفقیت به انجام رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهندس حسن بختیاری در تشریح این مانور گفت: بیست و هشتمین مانور تمرینی و آموزشی وزارت نیرو در منطقه مرکزی شمال کشور با رویکرد زلزله و سیلاب فرضی در تأسیسات زیربنایی و انسداد برخی از رودخانه‌ها به میزبانی استان قم و مشارکت استان‌ها قزوین و تهران برگزار شد.

 

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف