۲ شکارچی کبک در شهرستان بیجار دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیجار یادآور شد: مراتب این تخلف صورتجلسه و پرونده این شکارچیان برای صدور حکم به مرجع قضایی ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ علی‌اصغر هدایت زاده اظهار کرد: در گشت و کنترل نیروهای اجرایی اداره محیط زیست شهرستان بیجار، در مناطق تحت حفاظت این دو نفر شکارچی شناسایی و دستگیر شدند.

هدایت زاده گفت: محیط بانان با همه توان، به طور شبانه روز از سرمایه های ملی آیندگان حفاظت و حراست می کنند و از مردم طبیعت دوست شهرستان درخواست داریم با شماره رایگان ۱۵۴۰ دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات و گزارش های زیست محیطی خود را با ما در میان بگذارند.

کردستان دارای ۱۶ پاسگاه محیط بانی و پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

انتهای پیام/



منبع

وی با اشاره به اینکه متاسفانه این متخلفین پنج قطعه کبک را شکار کرده بودند، ادامه داد: از این شکارچیان یک قبضه اسلحه هم کشف و ضبط شد.

بخوانید:  104 طرح تولید بار اول تایید شد و بیش از 500 میلیون دلار صرفه جویی ارزی رقم خورد