8 ویژگی که یک اتاق فرار خفن باید داشته باشه اتاق فرار اسکیپ مستر | allescape

دقیقاً چه چیزی می‌خواهید به دست آورید؟ هر چه بیشتر توضیح دهید شانس بیشتری برای به دست آوردن آن دارید. مابین «می‌خواهم میلیونر شوم» با «تا یک سال آینده می‌خواهم به درآمد ماهیانه 50 میلیون تومان در ماه با راه‌اندازی 2 اتاق فرار، دست پیدا کنم» تفاوت زیادی قائل هستیم. این کار ممکن است توسط یکی از شرکای تجاری و یا صاحبان اتاق فرار انجام شود. آن‌ها در این کسب‌وکار رهبران خود انگیزشی هستند که می‌دانند چگونه با پرسنل اتاق فرار برخورد کنند تا روزبه‌روز پیشرفت کنند.

8 ویژگی که یک اتاق فرار خفن باید داشته باشه اتاق فرار اسکیپ مستر | allescape اینجا دیگر برای حل کردن معماها و پیدا کردن سرنخ ها، شاید نتوانید سراغ استدلال علمی یا تفکر منطقی بروید. تا سیستم و ساختار حاکم بر دنیایی که وارد آن شده اید را درک کنید. موسیقی مرموز، دکور کلاسیک و گیج کننده، طراحی نور چالش برانگیز، سایه های سنگین و اتفاقات شگفت آور سناریو، از ویژگی های اصلی اتاق فرار معمایی به حساب می آیند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره‌ی اتاق فرار به شما توضیح دهیم. در اتاق فرار این فرصت به بازیکن‌‌ها داده می‌شود که احساس کنند در نقش دیگری هستند و اگر این وظیفه درست انجام بگیرد معمولاً تیم‌ها را قادر می‌سازد تا برای حل مشکلات مختلف تلاش بیشتری کنند و این در نهایت منجر به یک تجربه عالی می‌شود.

یک اتاق فرار خوب باید حتما تم مشخصی داشته باشد تا شرکت‌کنندگان بتوانند هرچه بیشتر با بازی ارتباط برقرار سبک اتاق فرار کنند. نورپردازی و دکوراسیون اتاق فرار با توجه به ژانر داستان آن صورت می‌گیرد. در برخی از این اتاق‌های فرار از لیزرهایی استفاده می شود که کاربرد آنها در روند بازی باید به دقت مهندسی شده باشد.

  • به همین دلیل به عنوان اولین و یکی از مهم ترین گام ها در ساخت اسکیپ روم، لازم است افراد حرفه ای و با تجربه مکان مورد نظر را از نزدیک بازدید کنند.
  • اتاق فرار حجله، مجموعه‌ای از دکوراسیون، موسیقی نورپردازی و معماهای درخور توجه است که بازیکن را به‌خوبی به سمت و سوی خودش می‌کشد و درگیر بازی می‌کند.
  • در مرحلۀ طرح کلی، هدف شما ترسیم ساختار کلی سناریو هست که با اصطلاح تخصصی Plot شناخته می‌شه.
بخوانید:  بک لینک چیست و چه تأثیری بر سئوی وبسایت دارد؟ وب رمز-بک لینک گلدلینک
مثل مجموعه اتاق فرار انیگما که با رعایت این نکات و مسائل ریز تونسته تو این سال ها برای خودش اعتباری کسب کنه و تقریبا همه اتاق های فرارش از رنکینگ و رده بندی خیلی بالایی برخورداره. اگه برای طراحی اتاق فرار به دنبال ایده می گردین، پیشنهاد میدم یه سری به مجموعه اتاق های فرار انیگما بزنین و از خلاقیت ها و طراحی های خاصشون کمک بگیرین. چون تو این مجموعه بازیکنا علاوه بر تجربه ترس و هیجان، لذتی وصف ناشدنی از یه کار گروهی و پر انرژی رو لمس می کنن که به معنای واقعی یه سرگرمی خلاقانه و منحصر بفرده. اتاق فراری جذابه که خود بازیکن کشف کنه معما کجاست و بعد دنبال سرنخ باشه.

انواع سناریوهای اتاق فرار را بشناسید!

از گروه‌های متنوع که همه بخش‌های طیف را دربرمی‌گیرند برای آزمایش بازی دعوت کنید و تجربیات آن‌ها را ببینید و بشنوید. سطح بازی متوسط است و برای جوانان بین 17 تا 65 سال طراحی شده است. در این صورت در همه آزمایشات، اعضای تیم‌ها باید بین 17 تا 65 سال باشند. ازآنجایی‌که اتاق فرار جزء کسب‌وکارهای زودبازده می‌باشد، نقطه سربه‌سر سرمایه‌گذاری شده نباید بیشتر از چند ماه طول بکشد (کمتر از یک سال). مساحت اتاق فرار طبق ضوابط تعیین‌ شده از طرف انجمن بازی‌های فکری از حداقل متراژ خاصی برخوردار است، اما بزرگ‌تر بودن آن کاملاً به سناریو و نظر طراح و همچنین میزان امکاناتی که برای آن بازی می‌خواهیم در نظر بگیریم، مرتبط است.

مرحلۀ نهم: تبلیغات و بازاریابی اتاق فرار