External link یا «لینک خارجی» هم یکی دیگر از عناوین بک لینک است و علت این نامگذاری آن است که کاربران به «خارج» از وبسایتی که در آن حضور دارند هدایت میشوند. هرچه محتوای رپرتاژ بهتر باشد و بتواند رتبه خوبی در نتایج بگیرد، تاثیرگذاری بکلینک آن انواع بک لینک (https://goldlink.ir/what-is-backlink/) هم بیشتر میشود. در دیگر روشها هم به همین شکل سعی کنید تا جایی که امکان دارد محتوایی مرتبط و با کیفیت در کنار لینک خود ایجاد کنید. به جز انواع گفته شده بکلینکهایی هستند که در صفحهها و وبسایتهای مختلف بدون در نظر گرفتن فاکتورهای تاثیرگذار درج میشوند.
آنالیز تخصصی سئوکار
بک لینک چیست و چه تأثیری بر سئوی وبسایت دارد؟ وب رمز-بک لینک گلدلینک
بهینهترین روش هم رپرتاژ است چون هر روش دیگر نیازمند وقت گذاشتن برای تولید محتوا و فعالیت مداوم است. اگر وبسایت شما محتوایی بسیار باکیفیت و معتبر منتشر میکند حتماً ویکینویسها از آن برای ویرایش صفحات استفاده خواهند کرد و در قسمت منابع لینک میدهند. البته صبر کردن برای بکلینک گرفتن از ویکیپدیا کار منطقی نیست. در روش رپرتاژ، مقاله یا خبری را برای یک وبسایت دیگر مثل وبسایتهای خبری میفرستید تا منتشر کند. معمولا از این راه به سادگی می توانید لینکی را برای سایت خود بگیرید. ابزار هایی وجود دارد که بفهمید سایت شما در جایی ذکر شده است یا نه.
چراکه بسیاری از مخاطبان کلمات مختلف را در گوگل جستجو میکنند تا به دسته بندی سایت های فروشگاهی برسند نه مقاله و صفحه محصول. میدانم تا اینجای این تعریف کمی گیج کننده بود؛ اما اصلا مهم نیست اگر به طور دقیق متوجه آن نشدید. به شکل خلاصه هر بک لینکی که به وب سایتتان داده میشود، میتواند یا مقدار follow را داشته باشد یا nofollow. زمانی که بک لینکی از سایتی به شما داده شود و مقدار rel آن follow در نظر گرفته شده باشد، این یعنی سایت مبدا به گوگل گفته من سایت مقصد را از نظر اعتبار تایید میکنم. اما اگر مقدار rel برابر با nofollow باشد، به گوگل گفته شده که هیچ اعتباری از من به این سایت منتقل نکن چون من آن را تایید نمیکنم.
در نتیجه هرقدر این امتیازات یا رایها بیشتر باشد، رتبه بهتری نزد موتورهای جستجو کسب میکنید. البته استفاده از لینکها در الگوریتم موتورهای جستجو نکته جدیدی به شمار نمیآید. در حقیقت، بک لینک سایت سنگ بنای الگوریتم اصلی گوگل موسوم به «PageRank» را تشکیل میدهد.
تجربه کاربری یا سئو، کدام مهمتر است؟
سئو کلاه سفید به مجموعهای از تکنیکهای بهینه سازی سایت گفته میشود که با قوانین و ضوابط موتورهای جستجو، به ویژه گوگل، مطابقت دارد. در سئو یا بهینهسازی کلاه سفید سعی میکنیم با حفظ شرایط و قوانین و تکنیکهایی که از جانب گوگل تعریف شده است، رتبه سایتمان را در صفحات نتایج موتورهای جستجو بهبود ببخشیم. دقیقا برعکس اتفاقی که در سئو کلاه سیاه یا روشهای غیر قانونی سئو رخ میدهد. درباره دو نوع جدید لینکها هنوز نتایج معتبری به دست نیامده است. در کل توصیه میشود اگر برای خرید بک لینک هزینهای پرداخت کردهاید یا به اصطلاح لینک اسپانسر شده است از شناسۀ Sponsored همراه با Dofollow استفاده کنید.
اگر دیدید نام شما در این صفحه و در لیست فروشندگان وجود دارد اما به سایت شما لینک نشده، میتوانید با وبمستر سایت تماس بگیرید و از او بخواهید که به شما بک لینک بدهد. وقتی شما از یک سایت با موضوع کاری خود بک لینک بگیرید نشان میدهد به احتمال زیاد به دلیل محتوای خوبی باشد که تولید کردهاید. شما چه چیزی تولید کردهاید که رقیبانتان را به لینک دهی ترغیب کردهاید؟ مسلماً این مسئله بر روی گوگل نیز تأثیر خواهد گذاشت. در مقابل بعضی از بک لینکها نهتنها ارزشی ندارند بلکه حتی باید از آنها اجتناب کرد؛ چراکه میتوانند صدمات جبرانناپذیری برای وبسایتتان به بار بیاورند. یکی از این نوع بک لینکها، گرفتن بک لینک از سایتهای اسپم است.
- از هدر، اسلایدر، تا ساید بار و پاصفحه سایت، اما اگر در متن اصلی صفحه به سایت خودمان لینک ایجاد کنیم.
- بسیاری از شرکتهای بزرگ و کوچک علاقه دارند نظرات مشتریان خود را به نمایش بگذارند.
- به راحتی میتوان پذیرنده پست مهمان را برای پرداخت هزینه بابت درج پست مهمان قانع کرد.