آماده‌سازی تیم ملی پیکل‌بال برای حضور در المپیک ۲۰۲۸ از مهمترین اهداف ماست

وی خاطر نشان کرد: فعلا تمرکز ما در معرفی این رشته و سپس همگانی‌تر کردن آن است و در این راستا پیکل‌بال یکی از رشته‌های المپیاد ورزشی خبرنگاران در استان آذربایجان‌غربی که تابستان امسال همزمان با روز خبرنگار برگزار می‌شود، خواهدبود.

سرپرست کمیته کشوری پیکل‌بال گفت: یکی از اهداف مهم ما تشکیل تیم ملی برای حضور در المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس آمریکاست.

مجموعه تخصصی پیکل بال ارومیه روز سه شنبه /۱۶ خرداد/ با حضور مسئولین کشوری و استانی افتتاح شد.

آیدین بابایی گفت: برای مجموعه تخصصی پیکل‌بال ارومیه ۱۲‌ میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن به ۳ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

سرپرست کمیته کشوری پیکل‌بال ادامه داد: با انتصابات انجام گرفته در کمیته و انتخاب افراد توانمند و آکادمیک، هم اکنون رایزنی با آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برای ورود رشته‌پیکل‌بال به مدارس و مراکز دانشگاهی و همچنین چاپ کتاب نیز در برنامه کاری است که بتوانیم این رشته را بصورت علمی گسترش دهیم.

انتهای پیام

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، حسن مهاجر در نشستی خبری گفت: رشته ورزشی پیکل‌بال بعد از ورود به کشور هم اکنون در ۱۲ استان فعال شده و ۵ استان دیگر نیز بزودی فعال خواهدشد و موفق شده‌ایم روند رو به رشدی را داشته باشیم و حتی در انتخابات هیئت رئیسه جهانی نیز کاندیدا شویم.


بخوانید:  مشارکت‌محوری؛ رویکرد سازمان برنامه و بودجه در تدوین برنامه هفتم





منبع

وی گفت: با توجه به حضور این رشته ورزشی در المپیک ۲۰۲۸ و نگاه جدی آمریکا به عنوان میزبان المپیک به پیکل‌بال، ما خود رابرای حضور در این رقابت‌ها آماده می‌کنیم ضمن اینکه با توجه به برگزاری مسابقات آسیایی این رشته در مهرماه سال جاری، برای اولین حضور بین‌المللی نیز آماده می‌شویم.

پیکل‌بال ورزشی خانوادگی است و با توجه به شرایط خاص آن از لحاظ سادگی و هزینه‌های انجام آن به سرعت در کشورهای مختلف و بخصوص آمریکا در حال رشد بوده بطوریکه هزاران زمین پیکل‌بال در این کشور ایجاد شده و برای حضور قطعی در المپیک نیز برنامه ریزی شده است.

رئیس هیات انجمن‌های ورزشی آذربایجان‌غربی هم افزود: با افتتاح مجموعه تخصصی پیکل‌بال در ارومیه استان یکی از پیشگامان جدی این رشته بوده و برای احداث زمین پیکل‌بال در شهرهای بوکان، خوی و ماکو نیز رایزنی و موافقت‌هایی صورت گرفته شده است.


آماده‌سازی تیم ملی پیکل‌بال برای حضور در المپیک ۲۰۲۸ از مهمترین اهداف ماست

در حال رایزنی برای راه‌اندازی زمین پیکل‌بال در شهرهای دیگر استان هستیم


|