آمریکایی ها خواستار عدم دخالت کاخ سفید در امور بین‌الملل شدند

تنها ۲۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که کشورشان باید نقش فعالی در حل مشکلات جهان ایفا کند. دیدگاه طرفداران حزب دموکرات (۲۳ درصد)، حزب جمهوری خواه (۲۴ درصد) و احزاب مستقل (۲۱ درصد) در این نظرسنجی تقریبا مشابه بود.

انتهای پیام/



منبع

در این نظرسنجی ۵۳ درصد از شرکت کنندگان به صراحت اعلام کردند که خواستار مداخله کمتر کاخ سفید در حل مشکلات جهان دیگر دارند.

از سوالات دیگر این نظرسنجی، نقش آمریکا در ۲ جنگ اوکراین و غزه بود که تقریبات نیمی از مردم آمریکا (۵۲) که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، اعتقاد داشتند آمریکا باید نقش کمتری در حمایت از اوکراین داشته باشد.

طبق این نظرسنجی در واقع تعداد شهروندان آمریکایی که مخالف دخالت کاخ سفید در حل مشکلات جهان هستند، نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است.

به اعتقاد افراد شرکت کننده، ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات، نقش کمتری در امور بین الملل ایفا خواهد کرد ولی بایدن خواستار تقویت ناتو و ائتلاف با کشور‌های دیگر در مقابل روسیه است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، طبق یک نظرسنجی اخیر معلوم شده است که اکثر مردم آمریکا اعتقاد دارند دولت این کشور باید دخالت کمتری در مسائل و مشکلات جهان داشته باشد.

به نقل از هیل، نتایج یک نظرسنجی مشترک موسسه «نورک» و «آسوشیتدپرس» که امروز (شنبه) منتشر شده است، نشان می‌دهد بیشتر مردم آمریکا اعتقاد دارند دولت آنها نباید زیاد در مسائل بین‌المللی دخالت کند.

بخوانید:  تمرینات سنگین تراکتور در ترکیه ادامه دارد