اجرای کامل بخشنامه ممنوعیت دریافت کپی مدارک هویتی در استان قم





منبع

اجرای کامل بخشنامه ممنوعیت دریافت کپی مدارک هویتی در استان قم
آیا این خبر مفید بود؟

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا، جواد غلام پور  مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم اظهار کرد: بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور با هدف تحقق و توسعه دولت الکترونیک و مقابله با جعل و افزایش سلامت اداری و رضایت‌مندی عمومی طرح احراز اصالت هویت برخط و حذف اخذ کپی کارت ملی و شناسنامه در تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های وابسته به دولت اجرایی اجباری است.
وی افزود: بر اساس این بخشنامه همه دستگاه‌های اجرایی در اجرای بند الف ماده ۶۸ قانون برنامه ششم و مواد ۳۰ و ۱۱۸ قانون مدیریت خدمات کشوری مکلف هستند نسبت به فراهم نمودن زیرساخت لازم جهت اجرا و حذف کپی مدارک هویتی از شهروندان اقدام کند.
غلام پور در ادامه تصریح کرد: همه اقدامات و زیرساخت‌های لازم در ثبت احوال انجام گرفته و در صورتی که ادارات از طریق وزارتخانه و یا سازمان مرکزی خود با سامانه استعلام هویتی ثبت احوال ارتباط خود را برقرار کند، می‌توانند اقلام هویتی مورد نیاز خود را از طریق سامانه برخط با ثبت احوال دریافت بگونه‌ای که دیگر نیاز به اخذ کپی کارت ملی و شناسنامه نباشد.
سید مهدی قریشی معاون استاندار نیز اظهار کرد: مشکلات در حوزه بانکداری الکترونیکی وجود دارد اما باید طوری حرکت کنیم که راهکاری برای حل مشکلات الکترونیکی کردن احراز هویت ارایه دهیم و شکایات و کاستی ها را کم کنیم و امروز ما به دنبال تبدیل تمام ظرفیت های بالقوه دولتی استان به بالفعل هستیم و دستگاههای دولتی ما باید مطالبه گر باشند.

بخوانید:  رهبران مقاومت همپای مردم مقابل دشمن اشغالگر ایستاده‌اند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با اشاره به مقابله با جعل و افزایش سلامت اداری و رضایت‌مندی عمومی گفت: اجرای طرح احراز اصالت هویت برخط و حذف اخذ کپی کارت ملی و شناسنامه در تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های وابسته به دولت اجرایی اجباری است.