از نمایش روحیه استکبار‌ستیزی تا حمایت از کودکان و نوجوانان فلسطینی

انتهای پیام/



منبع

مکتوب‌سازی دل‌‌نوشته‌های کودکان و نوجوانان به مناسبت یوم‌الله 13 آبان و هم‌چنین، اعلام همراهی با کودکان و نوجوانان مظلوم فلسطینی در قالب طومار‌نویسی، تحت عنوان«من عهد‌می‌بندم که …..» از دیگر برنامه‌هایی بود که با حضور مخاطبان صورت‌گرفت.

تقارن رویداد‌های سالروز تبعید حضرت امام خمینی (ره)، تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش‌آموز با تجاوز رژیم اشغالگر قدس به غزه و جنایت‌های حکومت جعلی اسراییل نیز فرصت دیگر برای تجدید میثاق مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی با مردم مظلوم فلسطین  و کودکان و نوجوانان فلسطینی شد.

درهمین‌حال، کانونی‌ها در شهرستان‌های سراسر استان گیلان هم حضوری پرشور در آیین‌های یوم‌الله 13 آبان داشتند و با فضا‌سازی مناسب، نسبت به اجرای فعالیت‌هایی چون قصه‌گویی، معرفی‌کتاب، خوانش‌شعر، معرفی شخصیت و برگزاری کارگاه‌های ادبی، نقاشی ، خوش‌نویسی و …. هم‌چنین اجرای برنامه‌های مشترک با دستگاه‌های اجرایی و برپایی ایستگاه برنامه‌های فرهنگی ،هنری و ادبی در مسیر راه‌پیمایی پرشور یوم الله 13 آبان سال 1402 اقدام‌کردند.

به‌همین‌مناسبت، کانونی‌ها ضمن فضا‌سازی مناسب و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی با محوریت رویداد‌های این روز ماندگار، در راهپیمایی روز مبارزه با استکبار جهانی حضوریافته و با برپایی ایستگاه فعالیت‌های کودک و نوجوان‌محور، پذیرای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها شدند.

از نمایش روحیه استکبار‌ستیزی تا حمایت از کودکان و نوجوانان فلسطینی

از نمایش روحیه استکبار‌ستیزی تا حمایت از کودکان و نوجوانان فلسطینی

کودکان و نوجوانان حاضر در ایستگاه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری استان گیلان هم‌چنین، در کارگاه نقاشی و ادبی با محوریت «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» و «حمایت از کودکان مظلوم» غزه‌شرکت‌کردند.

 

طی  این برنامه‌ها که در قالب برپایی ایستگاه فعالیت‌های کانون با عنوان «روز ماندگار» انجام‌گرفت، مربیان کانون نسبت به آموزش ساخت کبوتر‌های کاغذی، مزین به سه‌رنگ پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از شیوه کاغذ‌و‌تا( اوریگامی) پرداختند.

بخوانید:  حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲ مشخص شد + جزئیات

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان، به‌ مناسبت یوم‌الله 13 آبان (روز ملی مبارزه با استکبار جهانی) کارکنان ستادی، مربیان، اعضا و زبان‌آموزان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون زبان استان گیلان با حضور در راهپیمایی مردمی یوم‌الله 13 آبان در مرکز استان و شهرستان‌ها، یاد و خاطره حماسه‌سازان این روز ماندگار را گرامی‌داشتند.

از نمایش روحیه استکبار‌ستیزی تا حمایت از کودکان و نوجوانان فلسطینی

این حرکت هدف‌مند در مرکز استان گیلان با برپایی ایستگاه فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی در پیاده‌راه فرهنگی میدان شهدای ذهاب شهر رشت همراه‌شد و کارکنان ستادی، مربیان،  اعضا و زبان‌آموزان کانون پرورش فکری و کانون زبان با اجرای برنامه‌های مخاطب‌محور، پذیرای آینده‌سازان ایران اسلامی شدند.

این درحالی‌است که چهره‌آرایی کودکان و نوجوانان با پرچم جمهوری اسلامی ایران، همراهی با شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و سردادن شعار‌هایی در اعلام برائت از مستکبران و حمایت از ملت‌های ستمدیده، ازدیگر برنامه‌های کانونی‌ها در مرکز استان به‌شمار‌می‌رفت.