افتتاح ۱۰۰۰ سینما تا پایان دولت سیزدهم/ رکورد ثبت آثار در فیلم فجر شکسته شد

رکورد حوزه بین المللی در جشنواره فیلم فجر شکسته شد

خزاعی افزود: هیئت انتخاب جشنواره آغاز به کار کرده است. بالغ بر ۱۱۵ اثر ثبت شده است. در حوزه بین المللی بر خلاف تحریم هایی که صورت گرفته است ۶۲۱ اثر در این بخش به ثبت رسیده است. با توجه به این آمار رکورد حوزه بین‌المللی در جشنواره فیلم فجر شکسته شد.
رییس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: ۱۶ اثر از استان ها ارسال شده است. ۳۴ فیلم در استان ها فیلم برداری شده است. ۱۰ تهیه کننده و ۹کارگردان جدید با جبهه فکری انقلابی در جشنواره فیلم فجر حضور خواهند داشت.
وی در پایان گفت: رویش های خوبی در حوزه بانوان داشتیم. ۸کارگردان خانم در این دوره حضور دارند. سیاستگذاری که در شهرستان‌ها صورت می‌گیرد بسیار خوب است.



منبع

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی در ششمین همایش سراسری مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی (ره) اظهار کرد: در همه استان ها حضور داشتیم و وضعیت زیرساخت استان ها را بررسی کردیم. بیش از دویست سالن سینما افتتاح شده است که تا پایان دولت به ۱۰۰۰ سالن می‌رسد.
وی ادامه داد: ۵ رویداد در سازمان سینمایی پیش رو داریم که ۳ رویداد در استان ها برگزار خواهد شد. جشنواره فجر امسال یکی از باشکوه ترین جشنواره ها در سال‌های اخیر خواهد بود. وضعیت سینماها در حوزه اقتصاد بسیار خوب است. تمام مشکلات مالی سینماداران حل شده و به سود رسیده است.

بخوانید:  برگزاری اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان اسدآباد