افتخار من این است که در بسیج دانش‌آموزی شکل گرفتم/ نیازمند بازسازی و تحول انقلابی در همه عرصه‌ها هستیم

بهادری جهرمی در این اجلاسیه با بیان اینکه من در دوران دانش‌آموزی، عضو مجلس دانش‌آموزی و رئیس شورای دانش‌آموزان مدرسه‌مان بودم، اظهار کرد: افتخار من این است که در بسیج دانش‌آموزی شکل گرفتم و تجربه کسب کردم. خداوند به همه ما لطف کرده که مزین به نام بسیج شدیم و به شما توصیه می‌کنم قدر این جایگاه را بدانید و آن را پاس بدارید.


آیا این خبر مفید بود؟

سخنگوی دولت ادامه داد: امثال این مجمع عالی بسیج دانش‌آموزی، مرجع خوبی هستند که تمرین کنیم و به پاسخ سوالات در مورد مسائل کشور برسیم، آن‌ها را امتحان و ارزیابی کنیم و یا برای اجرایی شدن آن پیگیری کنیم.

بهادری جهرمی با تأکید بر اینکه خیال ما راحت است که آینده این کشور را شما به پیش می‌برید و دشمنان ما از نسل شما می‌ترسند، خاطرنشان کرد: وقتی یک جا هجمه بیشتر شد، بدانید که دشمن از آن نقطه آسیب می‌بیند. اگر دشمن بر روی نسل جوان و نوجوان ما سرمایه‌گذاری کرده، به این خاطر است که می‌دانید از آن‌جا لطمه می‌خورد و من افتخار می‌کنم که در جمع شما نخبگان جوان کشور هستم. 

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

سخنگوی دولت اضافه کرد: ما باید تمرین کنیم که اولاً با هم‌سالان خودمان برای یافتن پاسخ درست سوالات هم‌فکری کنیم، ثانیاً راهی بیابیم تا مسیر درستی که پیدا کردیم را بپذیرند و ثالثا تعامل مثبتی با کسانی که نپذیرفتند داشته باشیم تا بدون چالش با یکدیگر، کار را پیش ببریم؛ خلاصه حکمرانی همین است و در کمیسیون‌های مجلس و دولت همین اتفاق می‌افتد.

بخوانید:  مسابقات کاراته جام امیرکبیر

بهادری جهرمی با اشاره به تشکیل مجلس بررسی نهایی قانون اساسی در محل این اجلاسیه (مجلس قدیم) بیان کرد: امروز ما می‌توانیم خودمان را جای تدوین‌کنندگان قانون اساسی بگذاریم و ببینیم برای اصلاحات اداری، اقتصادی و موارد روی زمین مانده در کشور چه راهکارهایی داریم.

انتهای پیام/





بهادری جهرمی افزود: در اینجا هم ما طبیعتاً نمی‌توانیم همه را هم نظر خودمان کنیم ولی باید ببینیم چگونه با کسانی که با ما هم‌نظر نمی‌شوند تعامل داشته باشیم که حداقل مانع پیشبرد اهداف ما نشوند. 

در ابتدای این مراسم دانش آموزان در حضور سخنگوی دولت به بیان نقطه نظرات‌شان پرداختند. 

وی تشریح کرد: هیچ انسانی به تنهایی نمی‌تواند یک محیط جمعی را در مسیری که درست می‌داند پیش ببرد مگر اینکه بتواند همه جامعه را به اجمال با خود همراه و همدل کند. حضور شما در این جمع دور هم تمرین خوبی است تا ببینیم چه‌قدر می‌توانیم در راه پیشرفت کشور هم سن و سالان‌مان را با خود همراه کنیم و بقیه دانش‌آموزانی که نظر متفاوتی با ما دارند را در مسیر صحیح هم‌نظر و همراه کنیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مقام معظم رهبری حدوداً 3 سال پیش تکلیف را در بیانیه گام دوم انقلاب برای من و شمای جوان روشن کردند، گفت: نسل قبلی ما بخشی از کار را انجام داده و با یک انقلاب سیاسی، حکمرانی سیاسی کشور را تغییر داده و اصلاح کرده است؛ انقلاب سیاسی سال 57 مشکلات حکمرانی سیاسی را برطرف کرد ولی آیا همه مشکلات کشور ما برطرف شده و ما در عرصه اقتصاد، اصلاح نظام اداری، آموزشی و سایر زمینه‌ها روند گذشته را بازسازی کرده‌ایم؟

بخوانید:  استقلال شایستگی صدرنشینی را دارد/دلم برای هواداران تنگ شده بود

به گزارش خبرگزاری برنا، علی بهادری جهرمی سخنگو و دبیر هیات دولت بعد از ظهر امروز شنبه 5 آذرماه در هشتمین اجلاسیه مجمع عالی بسیج دانش آموزی که در محل مجلس قدیم برگزار شد، حضور پیدا کرد. 

وی با بیان اینکه امید ما برای آینده کشور به شما نخبگان جوان است، گفت: پیشنهاد من به عنوان کسی که تا ۲۰ سال پیش جای شما نشسته بودم به شما این است که چند مسئله محوری را به عنوان مبنا قرار دهید و با اساتید مختلف روی آن کار کنید و پاسخ به آن‌ها را از ابعاد مختلف‌اش پیدا کنید تا با شرایط کشور آشنا شوید. 

سخنگوی دولت در پایان با بیان اینکه ساختن مدرسه و فردای ما با خودمان است، اظهار کرد: در این جا نقش ما مسئولان بیشتر است ولی نقش شما دانش‌آموزان نیز صفر نیست و باید تلاش کنیم که آینده ما بهتر از امروزمان باشد.

وی افزود: ما در این زمینه ها اصلاحات متعددی انجام دادیم ولی حتماً اگر بخواهیم به تمدن نوین اسلامی برسیم، باید در تمامی این عرصه‌ها یک بازسازی انقلابی کنیم. ما نیازمند تحول در عرصه‌های فرهنگی، اداری، اقتصادی و سایر زمینه‌ها هستیم و این به عهده من و شمای جوان و نوجوان امروز است؛ نیمی از مسیر برای ما طی شده و تجارب مثبت و منفی زیادی برای ما به یادگار مانده که باید از آن‌ها استفاده کنیم.