افزایش ذخیره سازی گندم با افتتاح بزرگترین سیلوی شرق کشور


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار، توسط آیت الله رئیسی و اعضای هیئت دولت در دومین سفر به استان سمنان به همراه تعدادی از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی افتتاح شد.

این سیلوی ۱۰۰ هزار تنی به عنوان بزرگترین سیلوی شرق کشور است که در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و با حضور رئیس جمهور احداث شد؛ قرارداد ساخت این سیلو در سال ۱۳۹۳ منعقد شده بود.

طرح سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار با تامین اعتبار از سوی بانک توسعه اسلامی و دولت ساخته شد و طبق قرار داد، ۸۹.۲ درصد اعتبارات مورد نیاز از سوی بانک به ارزش ۱۸ میلیون و ۹۶۰ هزار یورو و ۱۰.۸ درصد از سوی دولت به ارزش ۱۹ میلیارد تومان تامین شده است.

بهره‌برداری از سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار نقش مهمی در رفع بخش بزرگی از مشکلات منطقه‌ای و کشور دارد و نیاز‌های ضروری ذخیره‌سازی گندم به عنوان محصول راهبردی کشور را محقق می‌کند.

 این سیلو دارای چهار خوشه و کندو‌های ۹ عددی به هم چسبیده است و در مجموع ۳۶ کندو به ارتفاع حدود ۴۵ متر و قطر ۱۱ متر دارد؛ نوع سیلو بتنی قائم با ارتفاع برج کار ۶۰ متر بنا شده است.

موقعیت جغرافیایی استان سمنان به لحاظ استقرار آن در جاده دسترسی شمال به جنوب و جاده ترانزیتی شرق به غرب کشور و همچنین راه آهن سراسری ۲ خطه تهران – مشهد، همجواری با ۹ استان، داشتن آب و هوایی مناسب و نزدیکی به بازار مصرف بزرگ تهران از اهداف و ضرورت‌های ساخت این سیلوی ۱۰۰ هزار تنی است.

بخوانید:  مبارزه دو هزار و ۷۰۰ هکتاری با ملخ‌های مراکشی

انتهای پیام/



منبع