اوقات فراغت دانش آموزان با نیاز ویژه کردستانی در ۱۶ پایگاه غنی سازی می‌شود

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اوقات فراغت دانش‌آموزان با نیاز ویژه استان در ۱۶ پایگاه و در قالب فعالیت‌ها و کلاس‌های تابستانی غنی سازی می‌شود.


آیا این خبر مفید بود؟

وی هدف از برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت را تقویت هویت ملی و دینی، استمرار فعالیتهای ورزشی فرهنگی، تربیت بدنی، مهارتی وآموزشی اعلام کرد و گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان، فرصت‌های بزرگ یادگیری، تربیت تمام ساحتی و رشد همه جانبه آنان را در پی خواهد داشت.

رییس آموزش و پرورش کردستان با تأکید بر لزوم همراهی و هماهنگی دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که با آموزش وپرورش استثنایی هم پوشانی وظایف دارند، اظهار کرد: با توجه به تنوع استعدادها، علایق، نیازها و اقتضائات این دانش آموزان، آموزش وپرورش نیازمند همکاری سایر نهادها است.

وی اطلاع رسانی و همفکری با اولیاء دانش آموزان، برنامه ریزی دقیق ومنسجم درتمام فعالیت ها، فراهم کردن زمینه حضور بانشاط دانش آموزان و بکارگیری مربیان متخصص و علاقمند را از انتظارات آموزش وپرورش استثنایی از عوامل اجرایی پایگاه های فعالیت تابستانی اعلام کرد.


محمدی با بیان اینکه برنامه‌های تابستانی آموزش و پرورش یکی از برنامه‌های مهم و اساسی دستگاه تعلیم و تربیت است، افزود: فعالیت‌های تابستانی یکی از بسترهای اصلی شناسایی و هدایت استعدادها ومهارت های دانش آموزان، تثبیت یادگیری و ارتقاء مهارت های فردی واجتماعی دانش آموزان است.



|

بخوانید:  تولید ایمپلنت‌های کارآمد و زیست تخریب‌پذیر

اوقات فراغت دانش آموزان با نیاز ویژه کردستانی در ۱۶ پایگاه غنی سازی می‌شود

وی اضافه کرد: در این پایگاه‌ها ۴۰ رشته ورزشی، دینی، هنری، مشاغل وبرنامه‌های فوق برنامه آموزشی به صورت حضوری ومجازی به دانش آموزان با نیازهای ویژه ارائه می شود.

وی با بیان اینکه تابستان امسال ۱۶ پایگاه به صورت متمرکز در مدارس استثنایی سطح استان و غیر متمرکز در سالن‌های ورزشی ادارات استان دایر شده است، گفت: فعالیت پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت تا ۲۰ شهریور ماه جاری برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ادامه دارد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: تاکنون ۵۷۴ دانش آموز دختر و پسر از طریق سامانه نورینو برای شرکت در پایگاه های تابستانی ثبت‌نام کرده اند که از این تعداد ۴۰۱ نفر علاقمند به فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی و ۱۷۳ نفر نیز متقاضی فعالیت‌های ورزشی هستند.