این 5 خوراکی سیاه رنگ باید در رژیم غذایی باشند

 

توت سیاه

 

این برنج که رنگ منحصر به فرد خود را از آنتوسیانین می‌گیرد، از مدت‌ها قبل توسط مردم چین مصرف می‌شود. برنج سیاه از آنتی اکسیدان‌های خاصی تشکیل شده است که می‌تواند به تقویت بینایی چشم کمک کند. این ماده از لوتئین و زاگزانتین تشکیل شده است که از شبکیه ما در برابر نور شدید محافظت می‌کند. برنج سیاه گزینه مناسبی برای افرادی است که به گلوتن حساسیت دارند یا رژیم غذایی فاقد گلوتن دارند، زیرا این برنج بدون گلوتن است.

دانه‌های کنجد سیاه بیشتر در آسیا رشد می‌کنند و از نظر مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم بسیار غنی هستند و به بهبود سلامت قلب و عروق و فشار خون بالا کمک می‌کنند. آهن، مس و منگنز موجود در این دانه‌ها گردش اکسیژن را تنظیم می‌کنند و میزان متابولیسم ما را نیز کنترل می‌کنند. دانه‌های کنجد سیاه از چربی‌های اشباع تشکیل شده و منبع خوبی از چربی‌های اشباع نشده است.


آیا این خبر مفید بود؟

همه ما در مورد اهمیت خوردن سبزیجات برگ سبز و میوه‌های رنگارنگ می‌دانیم، اما آیا تابه حال شنیده اید که کسی درباره برخی غذا‌های سیاه که باید بخورید به شما بگوید؟ ما اغلب معتقدیم که اگر یک ماده غذایی سیاه شود، دیگر قابل خوردن نیست. اما خوراکی‌هایی به رنگ سیاه طبیعی (که ناشی از فاسد شدن نیست) سرشار از مواد مغذی هستند.


|





منبع