زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ همایش متمرکز زائران بیت الله الحرام روز جمعه با حضورآیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، آیت الله اسلامی نماینده مجلس خبرگان رهبری، سلیمی مدیر حج و زیارت استان، حجت الاسلام افشار نماینده بعثه رهبری در استان، علی فرمانی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در سالن ورزشی جمعیت هلال احمر برگزار شد.

وی بیان کرد: نماز در جوار کعبه حال و هوای خاصی دارد و باید ببینیم در نماز چقدر با خلوص و نیت هستیم و به آداب نماز با نیت در خانه خدا پایبند باشیم.

زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفی به زیارت خانه خدا بروند

زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفی به زیارت خانه خدا بروند

در ادامه این مراسم به صورت نمادین طواف خانه خدا اجرا شد. 

امام جمعه قزوین بیان کرد: در مسجدالحرام که می روید مراقب امور معنوی باشید و نماز و دعایتان معنادار باشد و به دعا و نماز و نیایش ها اهمیت ویژه دهید.

وی اظهارداشت: حاجی واقعی کسی است که به ولایت اعتقاد دارد و نگاه به خانه خدا هم عبادت است و مراقب باشید ایام حج به غفلت نگذرد بلکه به عبادت سپری شود.

آیت الله عابدینی در این همایش گفت: زایران بایستی معرفت و دانش خود را در خصوص حج بالا ببرند و آموزش ببینند و مطالعه کنند و بدانند این سفر مانند قیامت است و باید برای مهیا شدن چه کارهایی باید انجام دهیم.

انتهای پیام



منبع

عابدینی تصریح کرد: گذشته خود را مرور کنید که در دنیا چقدر حواسمان به نمازمان بوده و چقدر با قرآن زندگی می کردیم و چقدر رفتارمان قرآنی بود و در سفر حج باید این امور را در خود تقویت کنیم.

بخوانید:  بازتاب مجازی عضویت ایران در شانگهای

عابدینی بیان کرد: در زمان حج به یاد خدا باشید و  بعد از مراسم هم بیشتر از گذشته خدا را یاد کنید و رعایت تقوا و شرکت در برنامه های مذهبی و دینی را جدی بگیرید.

زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفی به زیارت خانه خدا بروند

آیت الله عابدینی افزود: لازم است به نماز جمعه که حج فقراست توجه کنید و بدانید با حج زنده ایم و در زمان غیبت لازم است پیرو جانشینان باشیم و به ولایت اهمیت دهیم و یاوری و نصرت و پای کار بودن بیانگر امادگی ماست.