آیا این خبر مفید بود؟
دکتر عباسی اضافه کرد: یکصد میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس محترم جمهوری به گیلان و 150 میلیارد تومان نیز از بنادر و دریانوردی برای کنارگذر بندرانزلی اختصاص یافته است تا بخش زیادی از این پروژه به سرانجام برسد.
نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت پروژه راه آهن رشت کاسپین در استان اشاره و اظهار کرد: مشکلات تامین مصالح این پروژه های مهم مرتفع شده و حدود 500 میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.
وی خاطر نشان کرد: در پروژه آزادراه قزوین رشت نیز با توجه به رفع موانع و تخصیص اعتبارات لازم، سرعت پیشرفت کار مورد تاکید است تا با اتمام این پروژه مهم که در کاهش بارترافیکی نقش بسزایی دارد، آحاد مردم از آن بهره مند شوند.
نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در استانهای شمالی به دلیل ورود و حضور خیل عظیم گردشگران، نیاز به پل های روگذر و تقاطع های غیرهمسطح نیست، گفت: احداث و تعبیه میادین زیبا که منظری گردشگر پذیر و توقفگاهی مناسب برای مسافران دارد، به مراتب از تقاطع های غیرهمسطح که از نظر کارشناسی ضرورتی آنچنان ندارد، بهتر است.
عکاس: سیداحمدرضا کیایی
بازدید از روند عملیات اجرایی پروژه های راه آهن رشت بندرکاسپین محدوده منطقه آزاد انزلی و همچنین کنار گذر این شهرستان، تقاطع های غیرهمسطح لاهیجان و کلاچای رودسر،کنارگذر لنگرود و چابکسر و نیز جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه های شرکت ساختوتوسعه زیربناهای حملونقل کشور در گیلان از جمله برنامه های امروز دکتر عباسی استاندار با همراهی معاون وزیرراه و شهرسازی بود.
انتهای پیام/
استاندار گیلان تاکید کرد: روند اجرای عملیات همه پروژه های اجرایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، نظیر تقاطع غیرهمسطح لاهیجان، کنارگذر شهرستانهای بندرانزلی، تالش، کمربندی چابکسر، لنگرود، چهارخطه کردن محور فومن به پونل، بهسازی و تکمیل محور لیسار، تالش به پونل و بزرگراه فومن-صومعه سرا-تالش و آستارا باید به نفع مردم شتاب بیشتری بگیرد و در موعد مقرر با همتی جهادی و انقلابی به نتیجه برسد.
عباسی تصریح کرد: تا ایستگاه پیربازار تا یک ماه آینده به اتمام می رسد و در ادامه مسیر با توجه به احداث تعدادی پل، قرار است تا خردادماه سال آتی تحویل این پروژه صورت گیرد.
عباسی بیان کرد: در صورتی پل های روگذر احداث می شود که از کنارگذر استفاده نکنند، این در شرایطی است که در کنارگذرهای موجود بجای تسهیل در امور و تردد، اماکن تجاری توسعه می یابد که معقول نیست.