باشگاه های ورزشی در صورت فروش داروهای نیروزا پلمب می شوند

به گزارش برنا؛ محمد طیب صحرایی در ششمین جلسه کارگروه مبارزه با کالاهای قاچاق سلامت محور، افزود: جوانان در کرمانشاه به رشته‌های متفاوت ورزشی علاقه دارند که یکی از آنها رشته بدنسازی است؛ متاسفانه بسیاری از افراد سودجو با تبلیغات در فضای مجازی اقدام به فروش داروهای غیرمجاز و خطر آفرین می‌کنند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در این بین در برخی از باشگاه‌ها نیز این داروها به فروش می‌رسد، گفت: علاوه بر فروش در این باشگاه‌ها برخی افراد اقدام به تزریق داروهای غیرمجاز می کنند که این امر زنگ خطری برای قشر جوان است.

استاندار با بیان اینکه در داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان ها باید پوسترهایی برای آگاهی رسانی به مردم در مورد عوارض و عواقب مصرف این داروها نصب شود، ادامه داد: همچین باید الزام شود که در باشگاه‌های بدنسازی بنر و پوسترهایی در مورد استفاده از داروهای نیروزا و مضرات آن نصب شود.

هم اینک بیش از هزار و ۵۰۰ ورزشکار در رده های مختلف سنی در این استان در رشته پرورش اندام فعالیت دارند.



منبع

صحرایی با بیان اینکه این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هشت هزار و ۲۸۳ درصد رشد داشته است، گفت: این آمار زنگ خطری برای تمام دستگاهی اجرایی و مربوط به این حوزه است.

وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان با همکاری علوم پزشکی باید عناوین داروهای غیرمجاز و مضرات آن را در باشگاه‌ها و داروخانه‌ها نصب کند، افزود: در این بنرها باید شماره‌ای گذاشته شود تا مردم در صورت مشاهده تخلف بتوانند تخلفات را گزارش کنند.

بخوانید:  دانش ایرانی/ جوانان ایرانی دستگاه‌ تصویربرداری پزشکی از حیوانات آزمایشگاهی را بومی‌سازی کردند

صحرایی افزود: یکی از آفت‌های جلسات ما این است که حرف‌هایی خوبی می‌زنیم اما پیگیری و نتیجه بخشی ضعیف است؛ در رابطه با سلامت جوانان و مردم با هیچ فرد متخلفی مماشات نخواهیم کرد.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: علوم پزشکی چندین نامه بابت اعلام تخلف تعدادی از باشگاه‌ها به اداره‌کل ورزش و جوانان داده است؛ در صورت اثبات ادعای علوم پزشکی باید آن باشگاه تا الان پلمب شده باشند در غیر این صورت اداره ورزش باید پاسخگو باشد.

صحرایی گفت: اداره کل ورزش و جوانان موظف است بخشنامه‌ای برای نصب این بنرها به باشگاه‌ها ابلاغ کند و در صورت اجرایی نشدن این کار با فرد خاطی یه شدت برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه مبارزه با کالاهای قاچاق سلامت محور در ۹ ماهه امسال در حوزه انتظامی و مرزبانی ۱۰۲ هزار و ۸۵۵ قلم، بخش تجهیزات و لوازم پزشکی ۴۱۳ هزار و ۵۶۱ قلم و در بخش لوازم آرایشی و بهداشتی ۱۳۱ هزار و ۶۴۱ قلم کالای قاچاق کشف و ضبط شده است.