بخش کرمان در آسفالت راه‌های روستایی محروم واقع شده است

بابایی در پایان ضمن تقدیر از زحمات محسن نوری بخشدار سابق مرکزی در زمینه خدمت‌رسانی به روستاها، خدمات عمرانی و برگزاری 2دوره انتخابات با مشارکت بالا، برای حسین موسی‌پور بخشدار جدید آرزوی موفقیت نمود

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی بابایی در مراسم تکریم و معارفه بخشدار مرکزی کرمان گفت: اهمیت این بخش به لحاظ وسعت و جمعیت آن بر کسی پوشیده نیست.

بابایی با بیان اینکه اشتغال از مهمترین وجوه پیشرفت و توسعه جامعه می‌باشد، گفت: خوشبختانه با همت استاندار محترم و پروژه‌های سلول‌های خورشیدی ماهان با ظرفیت اشتغال1500نفر، مجتمع تولید لاستیک‌های فوق سنگین با اعتبار بالغ بر8000میلیارد تومان و طرح توسعه فولاد بوتیا و چند طرح اقتصاد مقاومتی دیگر، به زودی زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان شهرستان را فراهم می‌نمایند که تا حد امکان از نیروهای بومی استفاده خواهد شد.

او ادامه داد: دهیاران و شهرداران محترم در کنار امور زیرساختی و عمرانی این مسئله را مدنظر قرار دهند.

فرماندار کرمان اضافه کرد: تمام اقدامات در زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری در این بخش باید شفاف سازی شده و در قالب قانون صورت پذیرد.

به گفته بابایی؛ توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی در کنار مسائل عمرانی، از مهم‌ترین مسائل مغفول مانده در این بخش مانند سایر بخش‌های جامعه است که ضرورت آن بیش از پیش احساس می‌شود.

بابایی مشکلات حاشیه‌نشینی، تفکیک اراضی، تبدیل غیرمجاز کاربری زمین‌های کشاورزی به مسکونی را از جمله چالش‌های موجود در این بخش دانست و گفت: اولویت کار در بخش مرکزی و شهرستان باید بر مردم داری و کسب رضایت و جلب اعتماد مردم باشد.

بخوانید:  رزمایش بزرگ گروه‌های جهادی قم برگزار می شود

بابایی با بیان اینکه در بسیاری بخش‌ها از جمله خدمات آب، برق، گاز و ارتباطات از جایگاه خوبی برخوردار است، گفت: ضریب گازرسانی در شهرستان8/99است و علی‌رغم وجود محدودیت‌ها و مشکلاتی از قبیل کمبود اعتبارات و نیرو اقدامات خوبی تا کنون صورت گرفته است.


آیا این خبر مفید بود؟

بابایی با تاکید بر این نکته چاره مشکلات ما در خود جامعه و ظرفیت‌های منطقه است، گفت: البته این مهم تنها با فکر کردن و یافتن فرصت‌ها در هر نقطه با توجه به امکانات و استعداد آن و بدون توجه به مشکلات بیرونی و تحریم‌ها محقق می‌گردد.

فرماندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت:  به مسائل زیست محیطی و حفظ حریم رودخانه‌ها در شهرستان و همچنین لزوم تغییر الگوی کشت به سمت گیاهان کم آب باید توجه شود.

او افزود: روستاهای بخش مرکزی چسبیده به شهرکرمان و پذیرای خیل عظیم  مهاجر به مرکز استان می‌باشد. این روستاها به ناچار از تبعات مثبت و منفی شهر کرمان تاثیر گرفته و بعضا کاربرد و بافت روستایی را از دست داده‌اند.

انتهای پیام





نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

او اضافه کرد: اگر مشکل اشتغال برطرف شود می توان به رفع سایر معضلات نیز امیدوار بود.

او ادامه داد: همه ما معتقدیم که شان مردم بسیار بالاتر از جایگاه فعلی است و با وجود قرار گرفتن این بخش در مرکز استان متاسفانه در بسیاری موارد از جمله آسفالت راه‌های روستایی محروم واقع شده است.