برپایی اردوی جهادی ره پویان زکات در کامفیروز

بخشدار کامفیروز در عین حال گفت: اگر این فرهنگ متعالی رونق پیدا کند، هم دل تر از گذشته می توان در بحث زکات گندم نیز موفق عمل کرد.

کرمی در پایان نیز با بیان اینکه با کمک خیرین و معتمدین محلی می توان به اهداف بلند خود در خدمت رسانی به محرومین برسیم، اظهار داشت: ما با بندگان خوب خدا و نیازمندان و ایتام ارتباط داریم و خدمت به آنها را برای خود افتخار می دانیم و از خیرین و معتمدین نیز می خواهیم در این مسیر به یاری ما بیایند.

رئیس اداره زکات استان فارس نیز از رشد 27درصدی پرداخت زکات در استان فارس خبر داد.

کرمی اظهار داشت: بخش کامفیروز با جمعیت 35هزار نفری شامل دو بخش جنوبی و شمالی مشتمل بر 35روستا است که از این تعداد 1800خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) می باشند.

علی بصیرت بخشدار کامفیروزشمالی و قائم مقام شورای زکات  کامفیروز نیز در حاشیه این اردو جهادی در سخنانی اظهار داشت: به فضل خدا مبلغین و روحانیون در اکثر روستاها حضور پیدا کردند و در ترویج فرهنگ انفاق و همدلی کوشیدند که موجب دلگرمی کشاورزان نیز شد.

او با اشاره به خدمات کمیته به مددجویان نیز گفت: خدمات متعددی در زمینه های فرهنگی، اهدای جهیزیه، زیارت عتبات، تعمیر و ساخت مسکن مددجویی و اشتغال زایی 5دهک اول جامعه هدف در این راستا دنبال شده است.

وی همچنین با بیان اینکه کمیته امداد در جهت واگذاری کارها به مردم نیز قدم هایی را برداشته، گفت: مراکز نیکوکاری ما که پل ارتباطی بین خیرین، حامیان و نیازمندان است، وجوهات دریافتی را بین نیازمندان همان منطقه توزیع می کنند.

بخوانید:  روزشماری ۶ استقلالی برای بازی مقابل تراکتور

او با بیان اینکه سایر مراکز نیکوکاری نیز فعالیت های خوبی را داشته اند، افزود:  برگزاری مناسبت های مختلف همچون جشن عاطفه ها و جشن نیکوکاری از جمله آنهاست که طی آن در ابتدای امسال بسته های تحصیلی و لباس های فرم دانش آموزی تهیه شده و مبالغ نقدی نیز از طریق دفتر مرکزی به حساب محصلان اعم از دانش آموز و دانشجو واریز شد.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

به گفته قلی زاده مدیدیت زکات به صورت شورایی در استان ها اداره می شود که رئیس آن نماینده ولی فقیه در استان، قائم مقام استاندار و دبیرخانه آن کمیته امداد امام خمینی(ره) است که برخی دستگاهها نیز عضو شورا هستند.

*رشد 27درصدی پرداخت زکات واجب ومستحبی نسبت به مدت مشابه پارسال

به گفته کرمی تاکنون 4 مرکز نیکوکاری ایجاد کرده است و در سال 1401 یکی از مراکز این کمیته نیز در مزایده امتیاز بهشت گمشده شرکت و برنده شده است.

او افزود: مودیانی که زکات را بصورت مستقیم به نیازمندان پرداخت می کنند، در صورت اطلاع دادن کمیته امدادبعنوان دبیرخانه موظف است آن را ثبت و ضبط کند.

بصیرت همچنین گفت: فرهنگ انفاق به نوعی در حال فراموشی است اما حضور جهادگران ره پویان زکات می تواند در احیای این فرهنگ زیبا بسیار کارساز باشد.

کرمی خاطرنشان کرد: این اردوی جهادی در کامفیروز برگزار شد و به لطف خدا در توسعه فرهنگ پرداخت زکات، قدم های خوبی برداشته شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی کامفیروز در ادامه سخنان خود ضمن تشریح خدمات این کمیته به محرومان و نیازمندان نیز گفت: در سال 1401، برای جذب 18میلیارد تومان وام خود اشتغالی برنامه ریزی شده است.

بخوانید:  ۲۳۲ واحد راکد در این دولت به چرخه تولید بازگشت

قلی زاده همچنین گفت: امسال به عنوان گروه جهادی رهپویان زکات در کامفیروز مستقر شدیم و این گروه فلسفه زکات را روی خرمن ها به کشاورزان ذکر می کند و در نهایت هرچه زکات جمع شود، با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) بین نیازمندان همان روستا توزیع می شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کامفیروز تصریح کرد: این مرکز با برنده شدن این مزایده، در ایجاد اشتغال برای نیازمندان و ارائه خدمات رفاهی به عموم مردم و درآمد زایی می تواند قدم های خوبی را بردارد.

حجت الاسلام محسن قلی زاده در حاشیه اردوی جهادی رهپویان زکات در شهرستان کامفیروز،  از همکاری خوب کشاورزان با گروه جهادی ره پویان زکات در کامفیروزگفت و افزود: همکاری و استقبال بسیار خوبی در کامفیروز مشاهده شد و چون کشاورزان آثار فردی و اجتماعی پرداخت زکات را دیده اند، خودشان زکات خود را به کمیته پرداخت می کنند.

سامان کرمی افزود: در این راستا و پس از برگزاری نشست های متعددبا حضوراعضا محترم وپشتیبانی و راهنمایی مدیر کل محترم امداد فارس دکتر موصلی، ائمه محترم جمعه دو بخش کامفیروز شمالی وجنوبی حجج الاسلام بانشی و دکتر تقی زاده وبخشداران محترم دو بخش آقایان بصیرت و حسینی و سایر مسولین  در جهت اخذ زکات مستحبی با حضورموثر رئیس، قائم مقام شورای زکات، روحانیت معزز و رئیس شورای زکات استان حجت الاسلام و المسلمین قلی زاده برگزار کردیم که ضمن توسعه خیرات و مبرات، در جمع آوری برنج و توزیع بین نیازمندان نیز اقدام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کامفیروز در این رابطه اظهار داشت: در فصل برداشت برنج در کامفیروز به عنوان محصول اصلی این منطقه، واحد دبیرخانه زکات در کمیته امداد فعال شده و جلسات متعددی تحت عنوان شورای زکات برگزار شد.

بخوانید:  هوانیروز تیم جوان و باانگیزه ای است

 





او با بیان اینکه معدل پرداخت زکات استان فارس قابل قبول است، افزود: زکات های دریافتی در دو سرفصل توزیع می شود یکی امور نیازمندان و دیگری ایجاد پروژه های عام المنفعه همچون مسجد، کتابخانه و… که امسال در پرداخت زکات واجب و مستحب در استان فارس، نسبت به مدت مشابه سال قبل 27درصد رشد پرداخت زکات داشته ایم.

کرمی به موضوع اشتغال زایی جهت مددجویان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در سال 1400 بالغ بر 7میلیارد تومان وام اشتغال زایی پایدار پرداخت گردیده و امسال نیز همین مقدار در شش ماهه اول پرداخت شد که در ادامه راه در تلاشیم تا پایان امسال 18میلیارد تومان وام خوداشتغالی را جذب کنیم.

*ترویج فرهنگ همدلی با اردوی جهادی ره پویان زکات


آیا این خبر مفید بود؟

او خاطرنشان کرد: در این اردوی جهادی، مقادیری برنج نیز به عنوان زکات مستحبی جمع آوری شد تا در اختیار نیازمندان قرار گیرد و آنها نیز از این نعمت خدا بهره مند شده و محروم نمانند.