برگزاری دوره آشنایی با اصول پیشگیری از غرق شدگی گیلان


به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ هاشم اسماعیلی رییس هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان در خصوص دوره آشنایی با اصول پیشگیری از غرق شدگی گیلان گفت: طرح مشترکی بین هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان و معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در جهت کاهش آمار غریق در سطح استان به عنوان استانی ساحلی در حال انجام است.

وی افزود: طرح مذکور بدین صورت است که با توجه به ۳۴ منطقه آموزش و پرورش که در سطح استان وجود دارد، از هر کدام از مناطق مسؤولین انجمن شنا و سرگروه‌های آموزشی در یک کارگاه پیشگیری از غرق شدگی که توسط اساتید و مدرسین حوزه نجات غریق و غواصی استان تولید محتوا صورت گرفته و آماده شده در این کارگاه حضور پیدا می‌کنند وحاضرین در این دوره به عنوان سفیران و مدرسین دوره‌های پیشگیری از غرق شدگی، هر کدام در مدارس سطح استان علی الخصوص مدارس متوسطه سطح اول و دوم، دانش آموزان را تحت آموزش قرار می‌دهند.

برگزاری دوره آشنایی با اصول پیشگیری از غرق شدگی گیلان
اسماعیلی با یادآوری حضور گردشگران و مسافران استان‌های دیگر و هم استانی‌ها در سواحل گیلان، گفت: هدف از اجرای این طرح، آموزش و بیان مطالب و موارد حوزه نجات غریق و پیشگیری از غرق شدگی است. چون همه ساله متاسفانه بخشی از مغروقین از بومیان استان در سنین مختلف هستند، تلاش نمودیم تا این طرح را به عنوان یک طرح پیشگیری در سطح استان عملیاتی و اجرایی کنیم تا دانش آموزان ما به عنوان همیار و سفیر نجات غریق این آموزش‌ها را فرا گرفته و به خانواده‌ها انتقال دهند.

بخوانید:  امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال: دیدار با روسیه محک خوبی خواهد بود

وی اضافه کرد: در این آموزش ها، دانش آموزان توسط مدرسین با با ابتدایی‌ترین موضوعات مربوط به پیشگیری از غرق شدگی آشنا خواهند شد.

برگزاری دوره آشنایی با اصول پیشگیری از غرق شدگی گیلان

انتهای پیام/



منبع