برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل شیمیایی در بندر شهید رجایی

گفتنی است ؛ ویژه برنامه‌های هفته نکوداشت پدافند غیرعامل با شعار «پدافند دانش بنیان ، حفاظت از زیرساخت‌ها ، تداوم کارکرد‌ها / برای مردم» در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از چهارم آبان به مدت هشت روز برگزار شد.





منبع

رییس اداره ایمنی ، بهداشت و محیط زیست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن تشریح سناریو این رزمایش بیان داشت : براساس برنامه پیش بینی شده مانور یک دستگاه کانتینر حاوی ماده‌ای به اسم متیل اتیل کتون پراکسید به علت تخریب و آتش سوزی توسط یک عامل نفوذی در مقابل سوله نگهداری کالای خطرناک آغاز می‌شود.

در رزمایش پدافند غیرعامل شیمیایی تمامی تجهیزات وماشین‌آلات قابل استفاده در شرایط اضطرار موردآزمایش و ارزیابی قرار گرفت.

رزمایش پدافند غیرعامل شیمیایی با حضور جمعی از فعالان و ارزیابان سازمان بنادر و دریانوردی در محوطه کالای خطرناک بندر شهید رجایی برگزار شد.

این رزمایش با هدف اولویت‌بندی حوادث شیمیایی و ارائه راهکار به منظور مصون سازی و پاسخ اضطراری به پیامدها ، ایجاد هماهنگی بین تیم‌های امدادی بندر و شرکت‌های پیمانکار و کاهش آسیب‌پذیری در مقابله با حوادث  احتمالی با حضور نیروهای HSE ، آتش‌نشانی ، اورژانس و یگان حفاظت بندر و بخش خصوصی برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، رزمایش پدافند غیرعامل شیمیایی با ترسیم سناریوی نشت مواد ، تخلیه اضطراری و اطفای حریق روبروی سوله کانتینرهای ریزشی به‌شکل فرضی در پایانه تخصصی کالای خطرناک بندر شهید رجایی برگزار شد.

در این مدت برنامه‌های مختلفی از جمله رزمایش کنترل آماده بکاری مولدهای برق اضطراری ، دوره آموزشی پدافند غیرعامل برای عموم کارکنان ، مسابقه نقاشی و مقاله‌نویسی با عنوان پدافند غیرعامل ویژه کارکنان و خانواده‌ها برگزار شد.

بخوانید:  فواید داشتن خانهٔ تمیز و خانه تکانی کردن برای سلامت روح و روان

محمد رضایی ادامه داد : با شنیدن صدای آژیر کارکنان و ارباب رجوع زیر نظر نیروهای یگان حفاظت به محل تجمع ایمن هدایت  می‌شوند و نسبت به دستگیری عامل نفوذی اقدام می‌کنند.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف