بکارگیری ظرفیت واحدهای تولیدی برای حمایت از ورزش کردستان

انتهای پیام/





 

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در دیدار با رییس فدارسیون تیراندازی کشور در سنندج که فرمانده سپاه بیت المقدس استان نیز در آن حضور داشت، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت صدیقه طاهره و امام خمینی(ره) اظهار کرد: ظرفیت واحدهای تولیدی عمده استان محدود است اما اگر همین پتانسیل محدود نیز پای کار باشد و برای حمایت از ورزش بکارگیری شود، شاهد رونق این حوزه خواهیم بود.

سردار مرتضی قربانی افزود: مردم و مسوولان این رشته را جدی نگرفته‌اند در حالی که فدراسیون تیراندازی پرمدال‌ترین فدراسیون است ولی به اندازه دیگر رشته‌های ورزشی به آن توجه نشده است.

 

اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه خوشبختانه اداره کل ورزش و جوانان استان امسال از محل استانی اعتبار ویژه ای دریافت کرد و سال آینده هم این مهم محقق می شود، افزود: فدراسیون تیراندازی به تقویت هیات‌ها و فعالان این رشته و به ویژه استعدادیابی نگاه جدی با اعتبار ویژه اختصاص دهد و استان نیز معادل همان اعتبار را به هیات تخصیص می دهد.

وی به بدهکاری ۳۵ میلیارد تومانی فدراسیون و تعطیلی چند رشته در سال های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: با این وجود مدال های خوبی در رقابت های جهانی و المپیک کسب کرده ایم.

قربانی بر تعامل ویژه با سپاه برای استفاده از امکانات تجهیزاتی و مربی و سالن تاکید کرد و گفت: کردستان استعداد سرشاری دارد و جا دارد که جوانان و نوجوانان جذب این رشته پرنشاط و مهیج شوند.

استاندار کردستان اظهار کرد: عزم و اراده را باید از سرداران هشت سال دفاع مقدس آموخت که اکنون هم در عرصه فرهنگی فعالیت دارند.

بخوانید:  وزیر فرهنگ در مرز ایران و عراق

وی قول داد که ۲۵ قبضه اسلحه هوماک به هیات ورزشی کردستان اهدا شود.

زارعی کوشا افزود: با هماهنگی دستگاه ورزش و جوانان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به کردستان و سایر منابع برای خرید تجهیزات و آماده کردن سالن های تیراندازی در استان اقدامات قابل قبولی انجام خواهیم داد.

رئیس فدراسیون تیراندازی با اشاره به اینکه از دیدار چهره به چهره با هیات‌های استانی نتایج خوبی حاصل شده است، اضافه کرد: وضعیت کردستان از نظر سالن و اسلحه بسیار ضعیف است که حمایت مسئولان را می طلبد.

 


آیا این خبر مفید بود؟

 

 

استاندار کردستان یادآور شد: به طور قطع در اعتبارات سال آینده، حمایت از ورزش در نظر گرفته خواهد شد تا با استفاده از آن رشته‌های ورزشی را تقویت کنیم.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

رئیس فدراسیون تیراندازی هم در این دیدار گفت: تیراندازی از با سابقه‌ترین فدراسیون‌های ورزشی است اما استفاده لازم از ظرفیت این فدراسیون انجام نگرفته است.

 

 

وی تاکید کرد: اگر زیرساخت های رشته تیراندازی با تفنگ آماده شود کردستان می تواند جایگاه منطقه‌ای داشته باشد و میزبانی اردوهای ورزشی را عهده‌دار شود.

وی تاکید کرد؛ بخشی از ظرفیت واحدهای تولیدی از جمله معدن طلای قروه استفاده شده و یک سالن ورزشی مجهز در منطقه‌ای محروم ساخته شده است.